tisdag 2 februari 2010

Ångest!?!

Kommer hem och hade redan lite oro över "hur-gick-det-i-förra-kursen" när jag kliver in i hallen (inget brev o inget betyg utlagt på mina sidor...så det blir mer väntan :( )

Men i hallen ligger det ett brev som det står mitt namn på och postnumret hem till"Sherwoodskogen" .
What?
Jodå.
Det är tio år sen jag slutade nian och nu är det återträff!
Först mådde jag illa,
Sen mådde jag sådär,
Känner lite ångest.
Ska jag gå?
VILL jag gå?
Av någon anledning så kommer jag bara ihåg dåliga saker, av det jag kommerihåg från grundskolan...

En kär vän,"Hunden" ringde mig idag och jag ringde tillbaka till henne och hon hade fått ett likadant brev (vi gick i gymnasiet tillsammans, men inte högstadiet)
Hon hade samma feeling.
Men det lutade ju åt att hon ville gå och att vi skulle gå tillsammans, för vi skulle ha riktigt kul tillsammans och det var längesen som hon och jag såg. Och vi hade så sjukt roligt när vi var ute i svängen förr ;)

Men, sen när jag pratade med Askurum nyss så lät det dock som att det var det sista stället hon tänkte sätta foten på och återigen kom det där turbulenta över mig
- gå eller inte gå?

Det skulle ju vara kul att träffa vissa och se vad de har gjort och hur det gått för dem, går för dem..
Men samtidigt...
Och vad har jag gjort med mitt liv, vad har jag gjort de senaste tio åren?
Hoppade av teckenspråk och dövblindtolkutbildningen,
pluggar till lärare och har 1,5år kvar.
Det låter så fjuttigt, gör det inte?

Men samtidigt, vad spelar det för roll?
Nej,jag vet inte.
Måste höra med tjejpatrullen i helgen hur det tänker göra (vi är ju samma årgång, majoriteten av dem)
Ett tag funderade jag även om jag skulle leta fram mina dagböcker och läsa igenom, få lite flashbacks, men då går jag väl aldrig på träffen *skrattar*

Ja,det är nog det som upptar mina tankar mest nu.
Det och att jag inte får besked om hur det gått i förra kursen!
Skulle verkligen vilja veta det, om inte annat för att jag ska kunna få sova ordentligt!
Nya kursen pågår och jag är heltrött om dagarna när jag kommer hem, vilket resulterar i att jag inte orkar göra så mycket skolarbete så det kommer nog bli riktigt stressigt sen :(

Borde för övrigt sluta sitta och surfa och diska lite...
Men det är ju så att jag tycker om att göra saker sen (sen=aldrig) , skjuta på den tråkiga vardagen. Någon som känner igen sig? =)

Hoppas ni har en fin tisdag!

1 kommentar:

  1. jippie! klassåterträff... ingen ångest här inte! Eller... hm. Men kom igen nu! Du och jag (och alla som vill) förfest hos mig, prata gamla minnen, dansa och ha skoj.

    Hoppas på valpar i natt!
    Kram / "hunden" (snart hundmamman, eller vovvemamma som en gullig liten 3 årig kusin säger...)

    SvaraRadera