onsdag 17 februari 2010

Ner med en panodil...

och dags att ta tag i skrivandet av examinationen.
Var hemma i måndags från skolan, och hade hemma studier igår, men hur mycket studier tror ni det blir när man mår så himla dåligt?
Jag är som han i den där reklamen för ett par år sen "ni kvinnor snackar om att föda barn, ni ska bara veta hur det är när en karl är riktigt förkyld".
Nej,det är ingen höjdare här *snörvlar*

Fina sambon och jag firade sjuårsdag igår.
Jag hade gjort iordning
förrätt; som var Yves crabfish röra på rostat bröd
varmrätt; tacopaj
efterrätt; hemmagjord semla
Dukat fint med levande ljus och han fick Metallica Guitar hero (tur att jag jobbar i helgen och slipper lyssna ;)
Själv fick jag en chokladask och så köpte han med sig granathäpplen (men dem åt vi inte igår)
Det var en mysig dag och kväll, men inte så gosig direkt.
Man blir inte så gosig när man använder upp alla näsdukar på en timme :O(
Vi tittade på Skidskyttet igår också, heja Sverige :O)

Dagen idag började faktiskt rätt bra, jag trodde nästan förkylningen var över och tog mig in till skolan. Där hade det blivit stort missförstånd och rörigt, ni anar inte, så låt oss bara kortfattat säga att det blev ingenting!
Så det var ju bara att tuffa hem med förkylningen igen...Lite surt eftersom en hel del timmar gick åt till att bara åka in och tillbaka...
Har precis ätit en repris från igår o klämde ner en kaka också.
Jag är hopplös.
Kakmonstret ligger i lä om man jämför med mig.
Försöker skylla på att det är synd om mig som är sjuk och att det därför är legitimt att äta allt vad jag vill...
Men vad blir det för resultat att man äter mer än man brukar och inte rör på sig alls?
Det känns som att jag har två stycken figurer på mina axlar, ängel och djävul -ni vet.
Den ena säger:
"var inte så hård på dig själv, du kan komma igen nästa vecka och då kommer du kunna skärpa dig och lyckas...ni vet, överpositiv och peppande
medan den andra sitter och säger:
Haha, du misslyckades igen och det är bara äta ner dig! GODIS, KAKOR och allt annat GOTT! du orkar ändå inte hålla på, du fuskar jämt! :OP "
ni vet, överpositiv men inte på ett positivt sätt..
Förstår ni vad jag menar?
viktväktarna verkar inte vara metoden just nu eftersom jag envisas med att avvika från den, jag behöver hitta något som peppar mig och som jag håller fast vid- så som jag faktiskt gjorde med viktväktarna en gång i tiden.
Någon idé?
Iofs så fungerar ju viktväktarna , men då måste jag köra 100% och sluta upp med det här ramla ur spåret titt som tätt och dessutom måste det kombineras med motion- för bara kosten bidrar inte till viktnedgång längre...
Ja,ständigt detta fokuserande på vikten!
Därför jag fastnat i detta med vikt så mycket är för mig egen skull.
Jag mår bra och jag är relativt nöjd med min vikt, men jag skulle vilja gå ner till målvikten och ha en liten "upp o ned" skala att röra mig mellan. Lite plattare mage skulle jag vilja ha också, och helst vill jag nå detta utan något arbete*skrattar*

Jag skulle dessutom vilja att mitt arbete skriver sig självt ;)
Men nu ska jag leta fram mer näsdukar och titta på army wives som snart börjar (läs skriva på mitt arbete)

Passa på att andas MYCKET och långa andetag genom näsan, det är klart något man saknar när man är förkyld och något man underskattar då man kan det...
Visa mer glädje över "klara och fungerande" näsborrar! =)

1 kommentar:

  1. Ja,hellre skulle jag välja att köpa en biljett till mit favorit land!
    Kämpa på du med,jag vet att man i perioder behöver bara vara och strunta i allt som heter nyttigt osv. men sen får man nya krafter och inspiration och då är det bara att köra på igen.Jag har själv haft en sån period nyss men nu som sagt så är jag inspirerad till viktnedgång och det har gått över förväntan,ibland blir man förvånad av sig själv ;)
    Krya på dig !

    SvaraRadera