torsdag 4 februari 2010

T som i torsdag och i trött

Snön vräker ner utanför mitt fönster och rättfärdigar att jag sitter i soffan =)
Det är vackert när det snöar, och det är underbart att man är INNE!
Fast jag är nog rätt trött på snön ändå.
Trodde aldrig jag skulle skriva en sån sak, men det är rena mardrömmen för alla som åker kommunalt.
Ingenting fungerar och det gör att det blir förseningar till jobbet och senare hem från jobbet.
Stackars sambon.

Jag har inte riktigt hunnit fundera mer på det här med klassåterträffen, har flyttat det till "senare" hörnan i hjärnan.
Dessvärre ligger redan "examinationsuppgiften i denna kurs" och tar upp mycket utrymme där *skrattar*
Jag är så trött på att plugga så ni anar inte.
Fast nu hägrar det ju, jag är i andra delen av utbildningen.
Det bästa av allt är ju när jag får vara ute bland ungar, dessa fantastiska ungar!
Praktiken är det som gör att jag orkar med skolan och DÅ känner jag att ja, jag har valt rätt.
Det är i skolan jag hör hemma, att motivera, finnas där och utmana ungarna till att lära och utvecklas!
Ja,sen är jag ju fruktansvärt barnslig och har en rätt invecklad fantasi, det borde väl också ligga på plus sidan om man ska bli lärare?
Lärare
Men det är ju en bit kvar, vt 2010, ht 2010 och vt 2011.
SEN, sen kan jag trycka ner play och äntligen börja leva! *ler*

Har fortfarande INTE hört något om hur det gick i förra kursen och det är lite jobbigt, eftersom jag är lite nervös över det och bara VILL veta.
Är det inte lite konstigt egentligen?
Det är så viktigt att vi studenter lämnar in arbetet i tid, för annars får man väl tom underkänt?
Men lärarna då, de ska ju ha 15dagar (tror det är 18nu!) på sig och jag förstår att det är mycket som ska läsas och tolkas och fixas och man kanske inte hinner med. MEN då borde de väl förlänga tiden de ska ha på sig, eller åtminstone kan de väl skicka ett "du är godkänd och betyget meddelas senare".
Så man kan släppa det och fokusera på nästa...
Som sagt, lite besviken blir jag.
Och det rubbar mitt sovschema för jag funderar på det.
Åh,vad jag vill veta!

Sova hela natten vore inte helt fel det heller.
Sover dåligt, vaknar flera gånger och väcker stackars sambo i mitt snurrande...*suck*

Torsdagen har annars inneburit städning av lägenheten;
Främst för att jag lessnat på dammet
Och sen måste det ju se beboligt ut när hela gänget kommer i helgen!
DET ska bli så fantastiskt roligt, tjejerna kommer hem till mig,
och nästan allihopa! =)

Nu sitter jag och tänkte titta på Ghost whisperer på 4an*gillar den serien*
Hoppas det är något avsnitt jag inte sett :)
Det är min lilla paus innan jag ska fortsätta med städandet.
Borde försöka hinna med ett träningspass på Wiit också,
men jag har blivit så himla lat!
Tycker mest om att sjunka ner i soffan och titta på teve.
Måste ändra det,
jag har ju mina nyårslöften att tänka på.

Imorgon är det äntligen Fredag iaf, planen för den är
tvätt tid (hoppas det finns, för det är vääääldigt dåligt med strumpor i lådan)
plugga, dags att läsa AKK-boken
och mys med sambon
Ja,så borde jag väl ta och fixa det "sista", eller nästsista på syster J:s present-beror på hur man ser det, vet inte riktigt hur jag ska göra bara. Krångliga hon/du =)

Så ha en fin torsdag och helg, hoppas snön inte ställer till det för er/oss! =)

2 kommentarer:

  1. Hej! Nu var det längesen vi hördes, men jag såg att du skulle vara hemma imorgon så då kan jag passa på att ringa.
    Hoppas du får svar snart på hur sista kursen gick, inte roligt att bara gå och vänta.
    Jag är också trött på snön, jag vill att det ska bli vår nu!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. kan du inte vara så söt å tala om vad jag ska få?
    hoppas det blir trevligt å mysigt m tjejerna

    kram

    SvaraRadera