torsdag 18 februari 2010

Jippih!

Nu är jag klar med denna examinationsuppgift!Eller?
SÅ skönt.
Det tog ju bara lite mer än 12-15h skrivande (då är inte all skolgång- seminarier,föreläsningar etc., läsande och runtomkring inräknat)
Detta för 7,5hp.
Och återigen skriver jag, det kan inte blir värre än så här ;)
Puh!
Jag undrar som sagt hur Lärarutbildningen har kunnat få slappstämpel, att man bara kan flyta med o igenom utan att jobba för det, etc.
För om det är så, då kan jag inte gå lärarutbildningen. Eller så är jag på en helt annan lärarutbildning. Eller kanske bara, på en HELT annan planet *skrattar*
Slita, slita, slita.
3 terminer kvar.

ÄR så glad, SÅ glad att jag får jobba med barn och ungdomar under tiden jag pluggar, för det är då jag vet att allt detta kämpande, slitande är värt det och som gör att jag inte ger upp.

Jag vill vara bäst för dem som jag kommer arbeta med.

Jag vill vara den där läraren som barnen sparar i minnesbanken och jag vill vara den läraren som gör att barn älskar skolan!

Bara lite reflektion så här innan jag tänkte krascha på soffan...

ps: Jag KAN andas genom näsborrarna nu! utan nässpray!!! Små steg i rätt riktning! =OD ds.
ps 2: nej, nu gick det inte längre. ds2.

2 kommentarer:

  1. Ja,du har alldles rätt i det du säger och det skulle verkligen kännas hopplöst om det skulle ske så här i början av min viktresa,men det är säkert som du sa att det är nog iallafall ngn förändring på vågen.Känner direkt när jag inte kunde gå på v.v mötet och vägningen att det blir motgångar,man blir så taggad av att gå dit,men på tisdag vet jag iallafall vem som kommer att hänga på låset ;)
    Ha en toppen helg !
    Skönt att din förkylning håller på att ge med sig en aning!

    SvaraRadera
  2. Det är kul med kommentarer,tyvär så är dom flesta lite för lataför at kommentera:( ibland kan jag känna att det känns lite orättvist faktiskt,man ger och ger men vad får man tillbaka! Känner du så ibland?
    Så dina kommentarer uppskattas verkligen :)
    Ja jag hoppas innerligt att det är så att vågen visar ngt ner iallafall,men just nu tvivlar jag hårt pga av mitt fuskande i helgen :( aj då,men jag får väl skärpa mig nu istället då och fortsätta köra på som jag gjort innan helgen.
    Mvh Pia

    SvaraRadera