lördag 30 januari 2010

Lördagens plus o minus lista

Plus listan
Älskar både sex and the city filmen och Mamma mia filmen har blivit en favorit också
Långpromenad så kylan biter i kinderna
ÄNTLIGEN kom kursboken, och för en gångs skull är det en bok som jag ser fram emot att läsa -hoppas den uppfyller förväntningarna bara ;)

Minus listan
Inatt var det värre än vanligt, drömde otäckt och dessutom var jag vaken mestadels av natten/morgonen
Diskberg

Idag hade sambon planer och lämnade mig åt mitt öde;)
SÅ dagen har spenderats på att äta lunch till Sex and the city filmen *Sååå fantastisk*
Sen var det dags att åka och kika lite i affärer, fyndade inne på Gina Tricot; en snygg t-shirt och en ROSA tunnika till "Pretty in pink" tema festen syrran ska ha när hon blir trettio.
Vad gammal du blir syrran J :P
Föresten så tror jag att din present är så klar som den kan bli, jag hoppas verkligen du blir glad och är nyfiken nu;)

Efter att ha provat lite kläder så bestämde jag mig för att njuta av vårat kalla väder och gå hem, en promenad på ca 40minuter och i efterhand, som vanligt, är jag glad att jag gick :)

Igår minns ni att jag skrev på minuslistan om kursboken som inte kommit, lustigt nog, ett par timmar efter att jag mailat bokus fick jag ett Påminelse sms om att hämta ut boken.
Lustigt är det ju, för jag har ju inte fått något att få en påminelse på!
Men det spelar ingen roll, för nu har jag boken och som jag nämnde så ser jag fram emot att läsa den. Den handlar om AKK (alternativ och kompletterande kommunikation) vilket är ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat :)

Väl hemma, så satt jag i "Mamma Mia" filmen i dvd:n och har den på i bakgrunden.
Älskar ABBA!!!
Drömmer mig bort till en härlig utlandssemester....Sola,bada,pina colada och dansa nätterna bort, skratta, må bra, relaxa, upptäcka och ja, allt vad det innebär.
Jag och Askurum har diskuterat om att kanske styra kosen mot Tunisien (billigare resa) än Egypten som vi pratat om sist.
Någon som varit i Tunisien, Hammamet som har några åsikter att delge ifall vi styr kosan diåt?

Annars har jag väl inte så mycket mer att skriva om just nu, har lite ont i huvudet (för att jag inte sover som jag ska) och kvällen är väl inte riktigt planerad.
Tänker lägga in förslag till sambon när han kommer hem, på att vi köper något som kräver så lite som möjligt tilllagande, känner inte för att laga mat idag...och inte att ta itu med diskberget heller. Men vad är man sugen på till middag då?
Förslag på middagsmat någon?

1 kommentar:

  1. gammal??? ska du säga....nu börjar ju livet :)
    kram

    SvaraRadera