fredag 29 januari 2010

Plus och minus, förtydligande av minus men slutar med plus ;)

Plus listan
Praktik, det är så underbart med praktik!
Mötet med barn och människor
FREDAG!!!
godis ikväll och massa kärlek o mys
drömmer om att åka iväg på tjejresa med Askurum och loggar in på ticket.se alldeles för ofta :D
Army wives och ghost whisperer
Varit riktigt effektiv när det gäller skolarbete idag*klappa sig själv på axeln, bra!*
Minus listan
Övertrött imorse för jag sov riktigt dåligt inatt igen
Mail till bokus för att fråga VART min kursbok tagit vägen..
Ingen vetskap om hur det gick i förra kursen, inget betyg än och jag har lite ont i magen över det...iofs har min förra kurslärare till på måndag på sig...Vänta är värdelöst! =(
Ingen energi
Frukost imorse
Tror inte så mycket på pluslistan behövs förtydligas eller tjatas om men jag tänkte tjata lite om några saker på minus listan.
Jag drömde lite konstigt inatt.
Jag drömde att jag var ansvarig för en kattunge och en hund. Kattungen var jag tvungen att ha innanför linnen och den rev och bet mig något fruktansvärt när vi var inne i kyrkan och tittade om vi skulle bo där.
Samtidigt satt hunden på tröskeln.
Det är det jag mindes.
Någon som kan tolka den drömmen?
Vaknade ett par gånger under natten och tittade på klockan (vilket iofs inte är ovanligt) men min största förvåning är att jag lyckats ha bort allt lakan från min del av dubbelsängen så det var alldeles ihoptvistat och jag har legat bara på madressen (vilket är något jag inte gillar speciellt)
Sen var det frukosten på minuslistan.
Jag har ätit lättfil, lättsockrad persikohallon och den var inte så god men med havre fras började jag faktiskt gilla det.
SÅ varför minuslistan?
Jo,jag har ju ätit det i princip en hel vecka till frukost så imorse när jag skulle äta det igen DÅ mådde jag faktiskt lite illa.
Varför är jag så dålig på att variera min frukost?
Hur kan jag börja variera min frukost bättre, alla tips är välkomna!
MEN,
Jag ska avsluta dagens inlägg med något positivt och lite glatt så jag tar återigen tillfället i akt att ta ett citat från den UNDERBARA boken
"Gamla tanter lägger inte ägg och gud som haver barnen kär har du någon ull"
av Mark Levengood och Unni Lindell
"Om vi äter fisk är magsäcken precis som ett akvarium" Hans, 5år (s.108)
Kanske är det därför jag inte gillar fisk, för jag vill inte ha ett akvarium i magen ;)
Ha en fin helg allihop!

1 kommentar:

  1. På min minuslista står det att jag aldrig får tag på dig när jag ringer :) Nästa gång jag ringer så tryck på den gröna telefonluren ;)
    Trevlig helg, mys med mannen och spela inte för mycket wii. Kram Johanna

    SvaraRadera