måndag 25 januari 2010

ellos och recept

Är det någon mer som hatar byxstorlekar?
Hade beställt ett par byxor från ellos i stlk 40, därför byxorna jag har i storlek 42 får jag gå "och dra i" för att de är för stora.
Men tyvärr så fick inte "tjocken" plats i dem.
OCH klänningen som jag beställt, den rosa, till min systers "pink party" 30årsfest
-den var orange.
Jag tyckte jag såg ut som en gravid apelsin!
Men sambon sa att jag var fin och att det är en bra sommarklänning.
Så den behålls.
Och ja, byxorna också...
Om det är någon som känner att de skulle vilja köpa ett par svarta fin byxor, let me know
-för jag har svårt att se att jag kommer klara att få igen dem.



Men det jag SKULLE skriva, var ju receptet på dagens goda middag :)



Thailändsk kycklinggryta med ris

4kyckling fileér a 125g
1tsk flytande margarin
1msk soja
1 stor morot
1purjolök
1gul paprika
1msk riven ingefära
1/2 lime
1dl hönsbuljong
salt och peppar

Skär kycklingen i 1 cm breda strimlor och fräs i margarin tillsammans med soja.
Krydda och ta upp på tallrik. Fräs sen grönsakerna i pannan (skalade och skivade i mynt/ringar/bitar) tillsätt ingefära och ha tillbaka kycklingen i, pressa på lime och häll på buljongen.
Om man vill ha såsen lite tjockare kan man ha i lite potatismjöl (jag använde maizena)

Vet inte om maizenan ökar på pointsvärdet, men det räknar jag inte ;)
Med ris blir middagens pointsvärde 5,5p :)

Sambon tyckte inte maten smaka speciellt thailändskt och föredrar de andra kycklingrörorna som vi brukar göra till mat, men jag tyckte väldigt mycket om dagens mat och det är därför jag delar med mig av det till er :)

1 kommentar:

  1. Maten såg god ut, det måste jag prova nån gång! Kram Johanna

    SvaraRadera