onsdag 6 januari 2010

Trettondagen

Well, igår på göra listan så vart det inte direkt mycket gjort av det som stod.
Jag blev inte klar med uppsatsen så imorgon är det bara att vackert sitta tills den är klar!
Och latskurken satt i mig så inte kom jag ut på en promenad heller =(

Istället bakade jag bröd efter gammelmormorsrecept...
Men jag lyckades inte! Jag lyckas iofs aldrig med det brödet, men nu har jag verkligen fått en knäck i självförtroendet...
SÅ jag sa till sambon att nu får han önska något jag verkligen KAN baka.
då säger lustigkurren pepparkakor -MEN det är ju färdig deg så hur mycket gills det som att baka!
Han ändrade sig då och önskade bullar...Får hoppas att det går bra!

Idag har det annars varit en fin dag =)
Vi hade en riktig sovmorgon efter att ha tittat på filmen Twilight igår.
DEN ÄR SÅÅÅÅÅ BRA!!! Synd att vi inte hade tvåan också för jag VILL verkligen se hur det ska gå. Och jag håller med de flesta tjejerna, han "Edward" är bra fin att vila ögonen på under filmen :)

Efter sovmorgon och "brunch" åkte vi och titta lite på rea, sen inhandlades present till min gudson som blir ett imorgon!!! ETT år redan är den söta juvelen..
Tyvärr så hittade jag inte någon katt, hur mycket jag än letat -enligt hans tuffa mamma så är han svag för katter, men vi får hoppas presenten blir bra iaf =)
Vi följde med hem till syster T och åt en fantastisk god middag tillsammans och invigde hennes dansmatta -roligt men svårt och kanske har man inte bästa taktkänslan *skrattar*

Sen åkte vi hem och här är vi nu.
imorgon är det jobb för sambon och jag som skriver klart den där uppsatsen.

En extra klapp på axeln ger jag mig själv idag för att jag motstod syster T:s stora glasskål som var full med massa choklad och gottis.
Jag tvingade i min sambo ett par bitar som jag blev sugen på men lät bli själv.
Som att det hjälpte? Nej,jag förstår inte min egen logik *skrattar*
DET var SVÅRT!
Är inne på vecka ett och redan är det lite gung i disciplinen.
Vet att det är dubbelkalas i helgen och har i veckan sovit bort frukosten 2dagar.
Men man får ändå ge sig själv lite beröm, vara snäll mot sig och sikta på Skärpning?!

Dagens points
frukost inställd pga sovit gott som en gris =)
lunch: pizza som var kvar sen igår 10p
middag: entrecôte o potatisgratäng 10p
en sharon frukt här på kvällen :)
använda: 20p
sparade: 1,5p
Ser att jag ofta utelämnar drickat när jag skriver...Det kanske är undermedvetet, för det är en massa light läsk som slinker ner...

Avslutningsvis så tänkte jag bjuda på ett till barncitat från boken "Gamla tanter lägger inte ägg och gud som haver barnen kär har du någon ull" av Mark Levengood och Unni Lindell.
Så här säger "Benedikte, 4år gammal" om kroppens mysterier på s.62 i boken:
"En del barn har fräknar. Det är en sorts peppar som har landat på huden."

Barn är fantastiska =)
Hoppas ni har fina drömmar och vaknar till en härlig torsdag

1 kommentar:

  1. Jag vet vad du kan baka, mormorsrutor eller kärleksmums eller vad dom heter. Visst brukar väl du baka sånna? Jag har för mig att jag har ätit sånna hemma hos dig och dom smakade så gott.
    Duktigt av dig att låta bli godisskålen, det vet jag itne om jag hade klarat.
    Om fräknar beror på peppar så måste ju jag ha ramlat i ett peppar fat när jag var liten ;)
    Kramar Johanna

    SvaraRadera