fredag 15 januari 2010

tänk så mycket jag hade att skriva ändådå!:)

Jag har inte kollat upp kurslitteraturen ännu, men jag vet inte riktigt vad vitsen är att göra det. Jag måste sitta i biblioteket på Refen denna kurs också, för jag är riktigt barskrapad =(
Men det får gå ändå.
Kämpandet med skolan, börjar på måndag.
Det känns som det aldrig tar slut!!!
Tänk om man var färdig och äntligen kunde få jobba med undera kidz och om man kunde få en lön... Tänk den lyxen, att tjäna pengar...

Jag bakade inte pepparkakor igår heller, utan jag bakade tekakor istället. Jag hade mjölk som gick ut i datum och då ville jag använda upp den. Mina senaste försök på brödbak har ju verkligen gått riktigt botten så därför tog jag och bakade v.v. tekakor som jag har recept på (återkommer med det) för de blir riktigt goda- RIKTIGT goda! Men de är ju 3,5p/st så det blir nog mest sambon som får njuta av dem ;)
Men jag bakade pepparkakor idag när jag vaknade, samtidigt som jag lyssnade på Adam och Gry, och Anders på Mix Megapol - Jag ÄLSKAR deras morgonshow! :D
Och nej jag hade inte DISCIPLIN att låta bli att äta pepparkaksdeg...typiskt mig :)

Annars är det fortfarande rätt mycket inom mig just nu. Jag känner mig fortfarande stressad och sover som en...ja,vad som nu sover dåligt. ni vet, när man slappnar av och ska somna så blir det som myrornas krig med allt man inte orkar tänka på under dagen och det bara...*blä* helt enkelt blä!

Idag blir det mysfredag med lite god mat och GODIS ikväll (jag är som ett barn!) och idag ska jag dessutom öppna en läsk...ni anar inte! Jag drack en 50cl cola light i måndags men sen har vi inte haft läsk hemma så jag har varit utan(jag har egentligen en SJUK konsumentation av läsk)...SÅ jag är SÅ sugen!
Och i helgen ska vi få besök från dalarna, hoppas jag, ser fram emot det massor!
Sen är väl helgen lika fort slut som den började :(

Dagens points
frukost: bröd med pastej 2,5p
lunch: soppa med fraiche och bröd 5p
middag: biff med criss cross och så lite bearneise att det inte är värt att nämna det ens 7,5
alltså blir det 14p kvar att spendera, 5över idag och 9 sparade i veckan! =)
Att göra listan 15:e januari
idag har jag sån träningsvärk efter wii spelandet att det inte blir ngt sånt, istället är det time att ta EN PROMENAD!!!
ringa det där samtalet som jag undviker?
Annars är det inte mycket på listan idag-skönt innan skolan börjar igen...
Ha en fin helg, recept på goda soppan och tekakorna kommer senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar