tisdag 12 januari 2010

12:e januari, redan?

Igår tog jag en ballerina på kvällskvisten, en sån där god med apelsincrispsmak i *mm*
så pointsen igår stämde ju inte riktigt, det blev istället att jag använde 16,5.
Men sparadet blir detsamma iaf när jag räknat ihop dagens points.
Dagens points
frukost: mjukskiva bröd med leverpastej 2,5
fika: bulle och varm choklad 4,5
lunch: rester från igår 7
middag: planerar att göra kassler i ugn, den gamla hemkunskapsklassikern;) 5,5p
använda 19,5p
sparade 4p
Träffade en gammal kurskompis idag och tog en fika. Det var verkligen jättetrevligt och kändes verkligen riktigt vuxet *skrattar*
Lite avundsjuk är man, för på torsdag ska hon försvara sitt arbete och sen är hon klar OCH hon har redan fått jobb, det är riktigt toppen för henne!
Jag ringde till min andra gamla kurskompis som vi har gemensamt och vi ska åka dit på hennes opponering och heja på henne! =)
Opponeringen idag var intressant, kanske en smula rörig, men jag hoppas att hon som skrivit uppsatsen kommer att e-publicera den (som det så fint heter) så jag kan läsa den.
Hon har skrivit om pedagogers användning av tecken som stöd i förskolan, men om jag förstod det hela rätt så var det i en mångkulturell förskola. Spännande, MYCKET spännande :)
Jag funderar själv på att skriva uppsats om just barn och tecken.
Det är ju något som gör mitt hjärta lite varmt :)
Något annat som gör mitt hjärta lite varmt just nu, är ju att min sambo bokade in oss på en kryssning igår. Han och jag ska åka iväg på en liten 24-timmars kryssning här innan jag fyller år (min födelsedagspresent) OCH det ska bli så TOPPEN!
Vi har aldrig åkt iväg på kryssning ensamma förut och att göra det så här bara ändå, tillsammans- som sagt, hjärtat blir lite varmt :)
Men nu ska jag försöka plocka om i kartongen där julsakerna ligger (städade undan de förr i lite panik när jag letade efter kollegieblock med skolsaker)
Varför jag ska plocka om är för att alla saker kom upp ur kartongen när jag julpynta,
MEN nu när de skulle ner så fick de inte plats? märkligt :)
Ja,sen ska jag ju givetvis titta på "Army Wives" (kanal 4+, underbar serie!) som börjar nu.
Tur att man har simultankapacitet! ;)
Njut av tisdagen, redan den 12:e!? =)

1 kommentar:

  1. Gott med Ballerina, jag åt upp nästan ett helt paket härom dagen. Farligt att ha kakor hemma..
    Tack för pratstunden idag, alltid lika kul att prata med dig. Mattias är på inför helgen men vi måste kolla med svärföräldrarna också så vi får komma dit :) Jag hör av mig i veckan. Kram Johanna

    SvaraRadera