måndag 4 januari 2010

4:de januari -let's go!

Ja,mitt nya effektiva, sunda liv kickstartade inte direkt imorse -jag snoozade i två timmar!
Tack o lov att syster J ringde så jag kom upp ur sängen ;)
Hur är det möjligt att vara så trött när man varit ledig så länge?
Jag som skulle ladda om batterierna..

Det som ska ske idag på att-göra-listan är:
skriva examinationsuppgiften
baka kubb (för gräddfilen går ut i datum)
tvättstugan som är bokad till berget med tvätt

Visst ser det lite ut i planeringen?
Men jag tror inte ens jag kommer hinna med allt, eller att allt blir klart! :S
Sen ska jag försöka med ett träningspass också.
En julklapp som jag fick från sambo-fin hade nämligen följande rim
"Denna kan vara dig trogen, när du inte vill ut i skogen"

I det paketet fick jag ett Wii fitness som jag tränat med/på ett par dagar nu och det är faktiskt väldigt roligt och väldigt svettigt -fast det är ett tv-spel.
Så nu är min första plan i kampen mot de sista kilona ner att:
räkna points (viktväktarna, och det är fortfarande 20/dag som gäller för mig)
och ge det en månad med träning på Wii för att se om det kan ge resultat i viktnedgång =)
Here we go! =)

Veckans vikt 74,8kg
Dagens points
frukost: knäcke x2 med pastej och mindre än 1dl juice 3p
lunch: (ska bli) ww låda, biff och potatisgratäng 6,5p
middag: ikväll ska vi äta tacos! 6,5p
använda: 16p
sparade: 4p

Jag vill avslutningsvis dela med mig av en annan julklapp som ger mig många leenden (även den fick jag av sambon) jag fick boken "Gamla tanter lägger inte ägg och gud som haver barnen kär har du någon ull" av Mark Levengood och Unni Lindell.
Den är sprängdfylld med underbara saker som barn sagt.
Så, varsågod att njut i dagens inlägg, av Benjamin, 6 år (återfinns i boken på s.104)
"Det är nyttigt med gröt. Den är gjord av havregryn och mjölk. Men nyttiga saker smakar inte gott."

Ha en fin fjärde januari!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar