torsdag 21 januari 2010

viktiga vikten?

Såg någon vem det var som smög in och lämnade jätteberget med disk i mitt kök?
Tur att vi ska äta rester idag, då behöver jag bara spendera början på kvällen med att diska :)

Imorgon är det äntligen fredag!
Veckan har inte inneburit pointsräknande men en hel del pepparkakor och ett par muffins,
så det känns inte lika legitimt att äta godis imorgon.
I samma stund som jag tänker att jag skulle ta och skriva att på måndag då börjar jag om igen och den gången ska det bli allvar så känner jag mig som en riktig lurendrejare.
För hur många sådana inlägg har inte denna blogg fått under sin livstid?
Jag vet inte vad det är med mig!
Hur tror jag att jag kommer gå ner i vikt om jag kör något eget race med varannan vecka disciplin?
klart att varannan vecka är bättre än ingenting, men det är ju inte som att man ser ngra resultat.
Jag menar, går man ner ena veckan men andra veckan upp det och lite till igen så blir man ju inte lika glad över viktnedgången -för man vet ju att man vägt mindre innan...
Så vad gör man då?
Varför biter inte den tanken en när man är inne på en muffins, tredje pepparkakan osv.
Är det för att man inte har viljan fullt ut eller vad beror det på?
För jag har verkligen viljan, jag VILL verkligen.
Men ibland känns det som att det är sååå mycket hela tiden och att jag blir så less på att räkna och spara och avstå och välja...

Bara lite funderingar just nu, kring den viktiga vikten ;)
Men jag skriver ändå att jag ska ta tag i det hela på måndag och försöka bryta trenden med varannan vecka -kanske klarar jag två veckor i sträck istället *skrattar*
Man måste ha lite självironi :)

Det har varit en riktigt lång vecka med massa skola, imorgon har vi egen studietid och jag önskar jag kunde vara hemma, ta det lugnt och läsa lite i datorn.
Men jag tror ändå det bästa är att släpa iväg sig till refen och börja läsa i en av böckerna jag inte tänker köpa.
Jag har köpt en utav böckerna, den kostade som sagt nästan 500 så jag känner inte för att köpa så mycket fler för denna del och då blir det ju att ta sig till refen.
Nästa vecka, fredag så startar dock belöningen för att man släpar sig genom utbildningen, den där perioden som gör att man tänker att det är värt allt slit: PRAKTIKEN!

Imorgon är det iallafall mysfredag och jag har en liten plan inför den =)
Det kommer bli en så otroligt, OTROLIGT fin helg.
Tänk att få åka iväg med min underbara sambo på kryssning.
Bara han och fina jag.
Jag längtar såå mycket till lördag att jag nästan tror att det är imorgon! :)

1 kommentar:

  1. Jag tycker du ska ta det lugnt med att gå ner i vikt. Jag tycker du är smalare nu än någonsin, satsa på att hålla vikten istället för att gå ner i vikt. Jag tycker inte du behöver gå ner mer, jag vill inte att du försvinner!
    Ni kommer säkert ha en toppenkryssning, passa på att mysa och ta hand om varann.
    Kramar Johanna

    SvaraRadera