tisdag 5 januari 2010

Blandad kompott

Att göra listan den 5:e januari
Försöka skriva färdigt examinationsuppgiften
Vika tvätt
Gå ut och få ner lite svidande kall (-14) luft i lungorna =)
Dagens points
frukost: en kubb 3p
lunch: tacorester från igår plus lite xtra färs 7p
middag: ev. pizza, 1/3 för mig 10
använda: 20
sparade: 1,5p
Planen var egentligen att åka till syster T idag.
Men efter att ha spenderat natten med att vakna och titta på klockan en gång i timmen så ringde jag återbud till henne.
Jag tror hon blev väldigt besviken och det känns inget kul, men ska försöka övertala sambon att vi ska åka till henne imorgon istället.
Jag mår inget vidare idag- resultatet av att jag är för trött och för att jag inte kan sova.
Och varför jag inte kan sova är för att jag är stressad över uppsatsen.
Det är samma visa varje gång med detta pluggande, jag är SÅ LESS på att plugga.
Jag önskar bara att det skulle kunna räcka med att läsa och lära, pröva och göra.
Att de tittar på vad man gör med ungarna och på omdömena man får från handledarna...
Jag älskar att hitta på saker där jag tar tillvara på barnens kreativitet och fantasi, och att de har så roligt att de glömmer bort att de lär sig saker.
För av någon anledning så förknippas lärande med jobbigt och ofta tråkigt?
Just det, innan jag börjar vika tvätt kanske jag ska lämna någon kommentar till Dagens points.
Nej,det är kanske inte det mest viktväktarvänliga (även om jag håller mig till mina points)
Men jag släpade mig upp efter tio och då tog jag en kubb för att jag ville testa hur illa de smakade (den var inte alls så illa som det verkade igår -jag kanske fick en som blivit utan hjorthornsalt?) och dessutom så blev det ju nästan direkt lunch på det.
Och pizzan ikväll är för att jag känner mig rätt omotiverad till att laga mat idag, och kanske kan jag spendera mer tid på uppsatsen...
Men nu är det nog hög tid att börja bocka på att göra listan,
Ha en fin tisdag och försök komma ut i vårat härliga vinterväder =)
ps: träningen med wii har givit ett slags resultat redan -jag har faktiskt SJUK träningsvärk! ds.

1 kommentar:

  1. Dina kubb var säkert supergoda! Jag måste verkligen prova att baka sånna nån gång.
    Jag hoppas min hals är bättre till imrogon så jag kan ringa dig, känns konstigt att vara ehmma och inte ringa dig när jag väl har tid. Men jag väser bara just nu så du skulle inte höra vad jag sa om jag ringde :)
    Det kommer nog gå bra med uppsatsen, kom ihåg att du är jätte duktig!
    Kramar Johanna

    SvaraRadera