tisdag 19 januari 2010

Blandad kompott igen

Så packade jag ner adventsljusstaken idag, och för att det inte skulle bli för mörkt så slängde jag upp min mysiga lavalampa.
Den är härlig men den ger inte lika mycket ljus ifrån sig som adventsljusstaken dock...
Och stjärnan i köket, den vill jag verkligen inte ta ner!
Det är så fint och mysigt när den lyser i mörkret...
Kanske time att titta efter ny belysning till vinterfönster?
Men känner jag mig själv rätt, så hinner vår och sommar komma så jag glömmer bort det, tills nästa december när julsakerna kommer fram och jag sitter med samma tankar igen ;)

Trevlig kommentar från Polare P i bloggen!
Nu är det bara Bewe och Ägget som inte svarat, om de kommer så kommer vi "klara det".
Jag har tidigare nämnt att jag ska ha tjejkväll, en gammal klassiker och nu verkar det nästan som "hela högstadiet" kan och kommer!
Jag kan inte ens minnas sist när det var vi brudar, alla på samma gång så att säga.
STORT plus på pluslistan.

Och så är det handboll ikväll, HEJA SVERIGE! stort plus till :)

På minus listan idag då?
Idag hade jag tänkt bege mig till skolan för att sitta och plugga på refen, men det strulade sig i det kollektiva så tillsist tänkte jag att jag nog tjänade på att åka hem istället,för innan jag skulle kommit fram så skulle det vara dags för lunch och jag skulle vara så sen så någon skulle säkert ha hunnit tagit boken.
Vände hem och läste två timmar ur en av pdf-filerna.
Ja, man tror inte att det kan bli mer att läsa i en kurs när man läste den förra, jag minns att jag tänkte i förra kursen att DE måste skoja! hur ska man hinna läsa allt detta?
Värre en så här kan det inte bli..
Såna tankar ska man inte tänka, för nu, ja nu kan det inte bli värre än så här;)

Måste ge två minus till mig själv också.
Jag borde verkligen ha läst mer än de där två timmarna och inte tittat så mycket på teven...(första minus)
Och jag tänkte att jag skulle ha tränat wii idag men sen vann min bekvämlighet istället.
(andra minuset)
Vad jag gjorde istället?
Jo,jag ställde mig och bakade tigermuffins och diskade.
Det kanske egentligen är plus med goda tigermuffins, extra plus om jag kan ge tusan i att äta massor av dem(återigen när jag inte räknar points så försvinner förnuftet för mig...)

Har någon hört talats om "The bucket list?"
Jag läste om "The bucket list" på en tjejs blogg (http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.13611631)
Det är en film som handlar om två äldre herrar som träffas (på ett sjukhus?) och hade "innan-jag-dör-listor".
På sin blogg hade hon nu gjort en egen bucketlist för 2010.
Skulle vara kul att göra en sån själv, och sen om ett år kolla om man uppfyllt det man satt på listan.
Reflektion och eftertanke, sånt gillar jag.
Men jag måste nog fundera endel över vad jag skulle ha med på min lista...
Vad skulle du vilja ha med på din lista 2010?

GLÖM inte HANDBOLLEN ikväll på tv4 klockan 20.00! =)

1 kommentar:

  1. synd att du inte e här syster så vi kunde dregla tillsammans ;)
    pok

    SvaraRadera