måndag 11 januari 2010

2010 första vägning

Kom hem halvfem idag, hann förbi affären och köpte sådana där goda hamburgerbröd -max.
Riktigt lång dag och examinationsuppgiften är inlämnad.
Läste igenom den en gång igår igen, det kändes inte lika bra som när jag arbetade på den hela förra veckan. Men nu är det gjort och kursen är slut, tre veckors ångest i väntan på resultatet.
Och nästa kurs startar på måndag.
Och det är så fullt, det är så mycket att jag inte vet hur jag kommer orka.
Men det handlar ju om utvecklingsstörning så det är ju verkligen något som mitt hjärta slår extra varmt för.
Och imorgon blir en VÄLDIGT tidig dag, då ska jag också på något väldigt intressant!
Jag ska lyssna på en opponering (stavas det så), en tjej som har skrivit om pedagogers användning av tecken som stöd i förskolan.
Det ska bli jätteintressant! Dessutom får man lite input om vad som komma skall i höst...
Fast jobbigt med tidig dag..
Imorse började jag tio så det blev rätt tidigt det med...
För min sambo kollade klockan vid fem imorse, hans klocka lyser och låter och sen gick han ut och lade sig på soffan -vilket gjorde att jag vaknade.
Så när jag gick upp till han för att tala om att klockan ringt så kom han tillbaka, men då var jag lika trevlig som en gammal disktrasa.
Skittrött och sur att han väckte mig!
Men det visade sig att jag tydligen väckt han flera gånger inatt:(
Vad är det med mig som gör att jag sover som en kratta?!
Jag mådde verkligen illa sen när jag var tvungen att ta mig upp imorse, och då var jag inte speciellt sugen på frukost. Jag önskade verkligen att jag hade fått fortsätta sova.
Imorse var det föresten vägning, årets första vägning på vägen och i kampen mot min målvikt.
Veckans vikt
74,0 kg
= -0,8
och det är ca 8kg kvar
Väldigt, väldigt glad över det resultatet.
Speciellt eftersom jag varit hemma i skogarna på riktigt smaskiga dubbelkalas i helgen :)
Dagens points
frukost: en bauta apelsin tvingade jag i mig (man måste äta något även om man inte vill)
lunch: en baguette med kycklingröra och cola light 8p
middag: nötfärs på tining, till att göra hemmagjorda burgare m bröd :) 7p
använda: 15p
sparade: 4p
Ja,med tunga fötter och trötta steg ska jag väl ta mig ut i köket för att diska och göra iordning mat... vardagen..
Vecka två, nu kör vi på ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar