måndag 18 januari 2010

Minus och plus lista...och en hel del till :)

Först och främst;
Blev jätteglad när jag gled in på bloggen och fick en kommentar om bilden på mig, tack så mycket "Ija"! =)

På minus listan idag
En av kursböckerna som jag måste köpa...Det verkar som jag kan hitta de flesta på refen men den här finns inte, och den kostar 500...VARFÖR är kurslitteratur så dyr?!

Ett till minus är att jag fortfarande inte fått min kalender..
Jag önskade mig en kalender från Topphälsa som de har i sin tidning sådär lagom till jul- och min fina syster J beställde den till mig i julklapp.
Men de var så dåliga på att skicka ut den, hon fick den först typ i tisdags förra veckan och skickade den vidare till mig. Men ingen kalender idag heller...
SÅ jag tror inte jag direkt kommer önska mig något mer från deras tidningar...

Sista minus
kollade upp mina möjligheter till att få tenta av Teckenspråk (har läst på folkhögskola en del) och hon som svarade var jättetrevlig! Varför minus då?
Jo,för att man måste vara inskriven på kursen för att kunna få tenta av den...och jag kan inte vara inskriven på två kurser á 30hp -man får max läsa 45/termin. Dumt,dumt,dumt! så hur gör jag nu då...

Ett annat minus finns det, men det var på vågen idag! (snygg övergång va?) ;)

Veckans vikt
73,5 kg
hittills = - 1,3
och det är ca 7,5kg kvar
Så låt oss fortsätta plus listan
Har haft en så otroligt fin helg, massa mys med sambon och så kom Dalkulla (aka Turkas J) och masen ner på middag och jag fick känna lite på bebisen i magen! Fick en liten knuff på handen och det är häftigt -fast
1. det kändes ju en smuuula konstigt med närkontakt på det sättet, att bara trycka in sin egen hand på sin kompis mage? Det är ju inte riktigt något jag gör varje lördag ;)
2. Den var en smula klen i kickandet ;)
Plus nummer två är ju att nu är det bara tisdag,onsdag,torsdag,fredag kvar innan jag åker iväg med min fiiiinaste sambo på lite kärlekssemester. (kryssning)
Ni anar inte hur skönt det ska bli att FÅ komma iväg.
Plus nummer tre just nu är och verkar det så att många av tjejerna har tackat ja till och kommer på min "tjejkväll with the old gang" så att säga :D
Tillsist, ni som orkat läsa ända ner hit och förväntar er att hitta dagens points,
känn er lite lurade :P
Idag blev det nämlingen budget varianten till lunch istället för pointsvarianten, tog med de amerikanska pannkakorna som blev över i helgen i lunchlådan och nej,de är inte så pointsvänliga.
Och som den tönt jag är så blev DISCIPLINEN lidande pga det, så lite pepparkakor har slunkit ner...
Och när disciplinen försvann så fortsätter mina tankar så här;
jag ska ju ändå iväg i helgen och sen så har de specialpris på oetker pizza den här veckan...
Farlig väg eftersom min vilja borde vara större än så här.
När ska det vara slut med en vecka "skärpning" och den andra veckan "skräpning"?
Just ja! Stort plus: HANDBOLL IMORGON!!! =)

2 kommentarer:

  1. Du får känna på min mage hur mycket du vill, jag tycker inte att det är nå konstigt :)
    Vi ska träna upp kickadet tills vi ses nästa gång, då får du vara försiktig så du inte får blåmärken på handen ;)
    Tack för i lördags! Det var himla trevligt!
    Kramar Johanna

    SvaraRadera
  2. Heeeeej! Jag kommer också till dig den 6:e :-) Ser så mycket fram emot den kvällen!! :-)

    Ikväll blir det handboll för hela slanten!!

    Kram kram Pills

    SvaraRadera