söndag 5 september 2010

Helgen och tankar, i vanlig ordning! =O)

Ja, ett hemkommet (iofs till min sambos föräldrar, så inte hem egentligen då) sambopar och han ena hoppade in i duschen.

Vi har varit uppe hos en väldigt kär vän till mig och deltagit på hennes ögonstens dop.
Han är en fantastisk söt unge som man bara skulle vilja äta upp =O)
Det var tur att hon bakat så mycket gott till dopet istället, så hon fick behålla sonen levande ;O)

Det är när man åker upp till en fin vän som man känner att Va jag har saknat henne.
Och det är även då man tänker att, nej det får inte gå så lång tid igen tills nästa gång vi ses.

Det är även då det där lilla trollet vaknar inom en, ett litet avundsjukt troll som också skulle önska att det var gift, bodde i ett fint hus (även om jag nog skulle vilja bo lite större) och ha barn.
Men när jag tittar på min sambo fin, så krymper trollet ihop och försvinner.
Jag har ju den finaste andra halvan en tjej kan ha =O)

Körde hem från dalarna idag, var rätt trött men körde hela vägen!
Och i ett svep! *lite stolt över mig själv*
Jag gillar ju inte att köra bil så mycket och skulle som sagt klassa mig själv som en rätt ovan bilförare, som dessutom är väldigt, väldigt rädd för att bli av med körkortet som har ett år kvar på sin prövotid.
Gissa vilken puls jag fick då jag ligger på motortrafik leden och ska göra omkörning när jag ser i bakspegeln att en polisbil kommer i 100knyck bakom mig och blinkar med lysena åt mig!
POLIS! skriker jag obehärskat och klämmer in mig mellan bilarna i höger körfil och bromsar och anpassar min hastighet.
MEN polisen var alltså inte ute efter mitt dyrbara körkort, utan ville bara att jag skulle flytta på mig.
Men den som hade mätt min puls då *hihi*

Imorgon är det skoltime igen som gäller,
första veckan bjöd inte på en mjuk start.
Plugg, plugg, plugg -just nu är det olika tankefigurer inom etik som ska bankas in och förstås för att tillämpas på ett fall senare i examinationen.
Seminarier, läsning och föreläsningar varvas med lite extra jobb
(Har jag nämnt att jag är så lyckligt lottad som har sådana fantastiska extrajobb, där jag får arbeta med underbar personal och dessutom med så fina kidz i åldrar små till stora!!!)
Just nu, är det mycket som är bra med andra ord =O)

Det är alltså, för att sammanfatta det hela, en trött, lite lätt avundsjuk och glad Li som säger Godnatt till alla min vänner och läsare och stänger av datorn för att bära upp och packa ner den igen, på övervåningen i rummet som delas med min sambo.
DET är helt ologiskt att två vuxna människor ska dela på en så liten yta...Turligt är det bara fem dagar kvar nu!

PS!
Blomsan; svara i telefonen såå vi kan boka in lite träning! Jag måste komma igång nu och få bort sommarens må-gott kilon =O)
DS!



1 kommentar:

  1. Jag har saknat dig med, vi måste verkligen ses oftare. Och du behöver inte vara avundssjuk, du vet ju vad som väntar - 2 år til bara ;)
    Duktigt av dig att köra ända hem, nästa gång kör du ända hit!
    Kramar Johanna

    SvaraRadera