måndag 13 september 2010

Ny vecka

Allmänt och Läskiga läsken
Tidiga morgon, börjar snart skolan och har en sjukt stor huvudvärk.
Är det vädret eller för att jag vet att jag nu börjar uppehåll med läsk igen t.o.m fredag?
Förra veckan drack jag alltså "bara" 1,4 liter läsk.
Du kanske blir chockad, men det är bara för jag törs knappt tänka på hur mycket det brukar vara...
Redan imorse kände jag att det skulle vara gott med cola, jag blir lite fixerad tror jag...
Igår var jag duktig och tog faktiskt vatten till maten, fast det fanns läsk, så det syrran T ger jag mig själv en klapp på axeln över för igår ;O)

Annars tror jag att jag börjar bli sjuker *suck* det blir lätt så när man inte kan sova ordentligt.
Igår var det nog rekord i snurrandet i sängen *ler snett*
Stackars sambon, hoppas han inte blev alltför störd så han fick sova iaf...

Men vilket muntert inlägg det blev! *blä*

Vikt-reflektion
Tog mig i kragen och klev upp på vågen igår, den visade 73,8.
Jag är glad att jag fortfarande är på 73, och att det inte var mer!
Så nu är alltså tanken att jag till och med årsskiftet ska nå min målvikt på 68kg.
Det är en bit, men jag är positivt inställd.
Jag vet att det "bara" handlar om att jag måste ta tag i kosten igen OCH ATT BÖRJA TRÄNA!
Jag måste verkligen hitta någon träning jag gillar och hålla på med så det blir en vana och regelbundet. Inte bara för att jag vill nå mitt viktmål, utan främst för min egen hälsas skull.

Bokfronten
Har jag sagt att jag läser Stieg Larsson, Män som hatar kvinnor? Det är en fantastisk bok och jag kände mig riktigt smart, för jag visste något redan från början när det nu uppdagades, duktiga jag ;O)
Så det får väl bli det jag ger mig en klapp på axeln över idag ;O)

Men nu, nu ska jag nog faktiskt ta och läsa lite till i den och se om den kan bli färdigläst, om och när den blir det så vet ni-då återkommer jag med en recension! =O)
Vad och om DU läser något, vad läser du just nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar