onsdag 8 september 2010

Nu kommer dem, de fysiska symtomen!

Heter det symtom eller symptom?
I vilken fall som helst så är de här nu.
Jag hade och har en sjudundrandes huvudvärk, det gör så ont i skallen att det känns som att den kommer falla i bitar när som helst nu.
Och jag vet att det är colan det handlar om.
Sa precis till sambon imorse att när jag förut fått såna här ryck, att jag ska sluta med läsk så brukar det klara sig t.o.m onsdag och då till middagen brukar jag kasta in handduken.
Dock har jag nog inte varit i skolan såhär mycket som nu utan att dricka läsk.
Jag vet, jag är inte riktigt normal, men jag kan inte sluta tänka på läsk.
Idag ska jag dessutom träffa en fin vän för lunch och då tänkte jag redan att då brukar det ju ingå läsk, eller man kan ju köpa läsk till.
Lunchen med vännen hamnar inte i fokus, utan hur det blir med läsken *skrattar*
Jag har nog ett större beroende av läsk än vad jag velat inse.
Men det är väl bara att bita ihop, fast jag vet att ibumentinen mot värken inte kommer hjälpa.
Det ända som verkligen hjälper är att ta en klunk, svart, bubblande klunk, eller hellre ett glas...
Hör ni inte kolsyran, hur den bubblar?
Jises, hur ska jag klara två dagar till?
HUR ska jag klara IDAG?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar