tisdag 7 september 2010

Dag två och det är cola överallt

Valet 2010
Ja, jag har för ovanlighetens skull haft sovmorgon och latat mig framför tv *skönt*
Sen tog jag mig i kragen och åkte till biblioteket och förtidsröstade eftersom jag arbetar på valdagen.
I år hade jag svårare än vanligt att bestämma mig och jag skäms lite att jag inte tagit reda på mer om partier och deras sakfrågor DÅ det inte är valår.
För när det är valår, då känns det som att det lovas både vitt och brett, eller?
Däremot måste jag säga att I love Peter Zettman och programmet "Elfte timmen" som visades första programmet igår och nu fram till och med valet.
I programmet skojas det friskt med partier, valet och allt omkring det hela =O)

Läskiga Läsken
Just nu sitter jag framför tangenterna på biblioteket och känner mig lite urform.
Jag misstänker att det är för att det är dag2 och jag inte har druckit läsk.
Förut har jag faktiskt haft uppehåll ett par dagar, men alltid trillat dig igen. Den här gången har jag dock bestämt mig för att hålla mig.
För all framtid? Jag vet inte, men det känns som att när man var liten så var det inte läsk lika ofta så varför ska jag göra så mot mig själv nu?
Främst är det mina stackars tänder som jag faktiskt tänker på.
MEN sen jag bestämde denna förändring så ser jag cola överallt.
Och att ALLA dricker cola, överallt...
och jag tänker sjukt mycket på cola.
Har druckit tre glas loka med smak igår och idag, samt en halv liter vatten igår.
Och nej, turkas J, än så länge är det inte AMAZING med vatten.
Det är svårt, men det är väl som med cigaretterna, det blir lättare för varje dag?
Åh, varför började jag tänka på cigaretter? *Suck*
Men det kommer bli svårt att gå och handla snart...Cola lighten kommer ropa mitt namn...
Fast det blir ju läsk på fredag, det är ju inte så långt tills dess ;O)
Fast det känns verkligen mila långt...

Bigest Loser Sverige
Igår hade för övrigt svenska Biggest loser premiär och jag satt bänkad.
Jag tyckte att programledaren var líte osympatisk mot deltagarna och sa lite konstiga grejor, det kanske inte är hon som bestämt att hon ska säga dem men, nje..
Men jag gillar deltagarna men ska inte säga någon favorit än, för man har sett en del deltagare mer än andra.
Tränarna har jag inte fått någon uppfattning om än, men jag har svårt att se att de kommer vara lika bra som jag tycker Bob och Jillian är (i den amerikanska versionen av samma program)

Just nu längtar jag efter
Cola light för den som missat det ;O)
Att få flytta hem
Torsdag då jag ska träffa Blomsan och köra ett pass spinning
(sa inte jag då jag gick ett pass att jag ALDRIG i HELA LIVET skulle göra så mot mig själv igen? Vad gör jag inte för att få lite träningssällskap och framförallt, att få vara med underbara Blomsan! =O)

Nu närmast på agendan
Surfa lite
Kolla ifall första boken i triologin Stieg Larsson finns att låna
Handla
Promenera hem till Sambons föräldrar
Läsa lite i kurslitteraturen till imorgon
Och börja med middag kanske?

1 kommentar:

  1. Spinning,åhhh me love!!!
    Nu har du säkert varit iväg och spinnat,duktiga dig!
    Precis vad jag bestämt att börja med igen,jag är en gammal spinningtjej,spinnade i flera år säkert 4-6 pass i veckan och mådde såååå bra,längtar efter den magiska känslan som jag fick efter ett pass.Ska verkligen ta tag i det så fort jag känner mig pigg igen (är lite smårisig).
    Håll ut med läsken,du kommer ur det,jag lovar..jag har vatit i samma fälla men kommit ur den =) så det kommer du att fixa fin fint =)

    SvaraRadera