onsdag 15 september 2010

Städa, dona och två punkter extra roligt! =O)

Konstaterar
Att det behövs en ny mopp till mitt hem.
Har tankar om att köpa en sån där med trasa nertill, en torrmopp men som kan skuras med blött också, om ni förstår vad jag menar? Någon som tycker något om moppar? Något bra tips?

Har tagit itu med lite städning.
Är det inte konstigt att det blir så smutsigt, rörigt och stökigt när man gör så fint? =O)
Har skurat i hallen och köket, samt torkat kylskåpet.
Men jag tror inte det räcker med bara 2gånger
(Första gången har vi torkat med disktrasa, jag och sambon)
Så småningom så blir det nog fint och bra igen!
Det är synd att man inte har ett trollspö som man kan vifta med!
För jag känner mig LITE för trött för att göra något alls just nu...

Läskiga läsken
Läsken är en väldigt stor tvångstanke just nu.
Speciellt när man blir så här trött.
Då tänker man att tänk vad ett glas läsk...
lite läsk skulle...
BLÄ för dem tankarna, jag ska klara mig tills fredag!
Min klapp på axeln idag är att jag faktiskt tog juice till middagen fastän det fanns en halvt öppen smarrig hallonsoda i kylskåpet som sa: DRICK MIG! ;O)

Det värsta är att jag är ensam hemma och vet inte hur jag ska kunna stå emot det hela...

Jag tror att det rätta är att sysselsätta sig själv.
Så egentligen skulle jag ta och diska lite i köket (väl behövligt) och kanske plocka in saker i badrummet och plocka ur saker från sovrummet.
Så att sakerna kommer på dess rätta plats =O)

Nu när badrummet är nytt och fräscht så finns det inte plats för min "lilla rullvagn" som jag hade full med mina badrumsprylar förr. Ett tag funderade jag på att kasta den, men så kom jag på den fiffiga idéen att ha den i köket med alla mina receptböcker! NICE! =O)

Extra roligt just nu
  • Imorgon ska jag ÄNTLIGEN komma iväg på träning med min syster T! Helt fantastiskt! Ska bli så himlar roligt och kanske kan det betyda att både hon och jag kommer igång och tränar regelbundet? =O)

  • Fick hem Topphälsa i brevlådan idag, ska bli kul att läsa lite och kanske få lite nya fräscha idéer?

Har du varit med om något extra roligt idag, i såfall, vad? =O)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar