måndag 6 september 2010

Nu är det dags!

Att vakna upp ur min dvala och sätta igång =O)

Förändring nummer 1
Satt på bussen till skolan idag och bestämde mig för att nu är det dags att ta tag i "läskiga läsken".
Jag funderade över, som en vän till mig gör med godis/sötsaker, att hon varje gång hon unar sig så får hon böta med att skicka en triss till en kompis som gör likadant tillbaka.
Tycker det var en väldigt rolig idé och tänkte mig bli inspirerad av den.

Jag SKA bara dricka läsk på fredagar och lördagar har jag tänkt.
(Det kanske ni inte tycker låter så himla lite, men för en person som mig som dricker läsk varje dag så är det ångestframkallande)
Och om jag nu skulle dricka läsk någon gång utöver fredag eller lördag så ska jag betala en böter på 50kr till en speciell sparbössa (som jag inte bestämt ännu, eftersom jag inte är hemma och kan rota runt efter en)

Jag har dock bestämt att kolsyrat, smaksatt vatten inte räknas som läsk nu i början...

Varje söndag ska jag försöka att veckovis berätta hur mycket pengar det finns i bössan.

Förändring nummer 2
Nu kan jag inte riktigt sparka igång detta ordentligt, eftersom jag har förmånen att få lagad mat varje dag =O) och inte kan bestämma och räkna points riktigt, men tanken är att jag nu får året ut på mig att nå min idealvikt. Det är inte helt orimligt att uppnå den på den tiden.
Det handlar bara om att jag måste skärpa mig! *hytter med fingret åt mig själv*
Återkommer med invägning och mål nästa vecka.
Vad bra det känns, att stolpa förändringar så här.
Det svåra är nog bara att hålla dem.
Jag kan ärligt säga att jag inte tänkt så mycket på läsk som jag gjort hittills idag sen jag fattade det beslutet.
Och eftersom det blivit så mycket godis gott på senaste tiden så kan jag säga att det känns som en riktig utmaning att återgår till viktväktarna och förändra kosten.
Men jag måste, den kosten får mig att må bra och dessutom så vill jag så gärna nå min målvikt.
Vilka förändringar ska du, eller skulle du vilja göra nu på hösten? Vad utmanar du dig med? =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar