lördag 11 september 2010

Uppdrag m.m.

Först och främst
Det blev ingen spinning och ingen Blomsan, men jag kan inte riktigt bara vara ledsen över det- för jag fick jobba på ett av mina underbara jobb istället =O)

Läskiga läsken
Jodå, jag stod ut hela veckan, tills igår- som jag förvisso hade bestämt ;O)
Jag drack ett glas Pepsi.
Idag har jag druckit en 33cl cola som jag hittade i kylen här hemma och 1,5 glas hallonsoda.
Tror jag kommer dricka ett eller två glas till innan kvällen är över, men jag är väldigt stolt över mig själv, för det var otroligt länge sen som jag drack så här lite läsk.
Alltså ger jag mig själv en klapp på axeln och säger att jag är duktig som höll mig "läsk-fri"ända tills fredagen som jag bestämt och dessutom inte då druckit SJUKT stora mängder för att ta igen det jag missat **hihi**

Där kommer då uppdraget in i bilden.
När jag träffade min syster T sist så tänkte jag mycket på och pratade om att vi människor är väldigt dåliga på att ge oss själva beröm över saker och ting vi gör bra. Speciellt min syster T. Men är det inte så med människan, vi tar knappt fasta på bra saker, vi lyfter bara dåliga saker och så...
Jag har alltså givit min syster T i uppdrag att ge sig själv beröm och klappa sig själv på axeln över någonting varje dag som hon gör, och då ska hon kunna motivera varför det var bra också.
Och det är inte bildligt utan även fysiskt, det kanske är en smula töntigt men så ska det vara!
Självklart ska jag väl pröva det själv också.
Ska inte DU också göra det?
Tänk på dig själv, när gav du dig beröm över något som du var duktig på?
Det behöver inte vara stora saker, men jag är säker på att DU gör något som är bra varje dag!

Lite trist just nu
Är att renoverandet tagit längre tid än tänkt och det ser inte ut som att vi kommer kunna flytta hem riktigt än, det verkar först bli tisdagkväll...
Jag tycker och känner mig som en stor skit som bara gnäller mot min stackars sambo och hans otroligt snälla föräldrar som låtit oss bo där så länge.
Men jag vill verkligen hem.
Hem.
Jag är inte van att behöva bo med andra (ja,om man inte räknar Sambon då ;O)
Flyttade hemifrån då jag var 16...
Sitter iofs hemma nu, men det är bara idag för vi har börjar städa efter renoverandet...
Och JISSES det är MASSOR att städa...
Tvättade gjorde jag också idag, men tyvärr var det bara en av två tvättmaskiner som fungerade så det blev en hel del kvar...

MEN roligt just nu
Är att jag blivit tillfrågad att hålla teckenkurs vid ett par tillfällen, för nybörjare och en fortsättningskurs. Jag kan inte beskriva om hur det pirrar i min mage och hur stolt jag känner mig över att få en sådan tillfrågan.
Och dessutom tycker jag det är så häftigt med tecken och att fler borde lära sig det.
Idag har jag filat på upplägget och när det får nick och blir klart så ska jag fila på innehållet.
Detta är det bästa på länge *love*

Skolan då?
Jo, jag har nog jobbat lite för mycket och läst alldeles för mycket i Stieg Larssons bok, Män som hatar kvinnor för att ha gott samvete.
Speciellt som jag ska lämna tillbaka en bok till en kurskompis på måndag, jag skäms för jag har inte börjat i den.
Till mitt försvar, förutom städandet och latheten, så är jag lite krasslig och då INTE så sugen att ta tag i det hela just nu.
Bättring måste bli *hytter med fingret till mig själv*
1år kvar, 1år kvar... Och jag vill inget hellre än att jobba istället =O(

Motion och kosten då?
Ja, när man inte är kocken så att säga, är det svårare att rodda över det hela.
Jag hade hoppats sätta igång veckan som kommer nu, men som det ser ut så blir det uppskjutet ett tag till.
Däremot har jag ändå tänkt att ha invägning imorgon och se vad sommaren har ställt till med.
Märker ni hur jag inte tar eget ansvar utan skyller på sommaren, fiffigt va? *ler*

Oj,oj vilket långt inlägg!
Tror jag täckte in det mesta va? ;O)

Hoppas DU har en fin lördag!

1 kommentar:

  1. Va duktig du har varit som har klarat dig en hel vecka utan läsk. Jag är stolt över dig!
    Hoppas nästa vecka går lika bra :)
    Vi får höras nästa vecka! Kramar Johanna

    SvaraRadera