torsdag 31 mars 2011

Rädsla, tankar och självklart-gladlistan!

Rädsla
Ni vet att jag berättade om när jag var ensam för ett tag sen och jag var så nervös för att jag inte hade kommit ihåg att låsa ytterdörren?
NU idag så vet jag att jag skulle vara själv hemma, och ÄR själv hemma, och SKA vara det ikväll och inatt...
jag kollade verkligen noggrant att jag HADE/HAR låst dörren (säkerligen varit där och känt 99ggr)
Men jag tänkte att jag ska förklara lite till min rädsla.
Pratade nämligen i telefon med min mamma och har berättat om denna episoden förr, hon har ju även råkat ut för att få en ficklampa slängd på sig när jag bodde hos henne.
Förr i tiden sova jag nämligen med ficklampa i handen,
bredvid sängen,
med musik på och en massa andra processer har det varit...
Under samtalet i allafall så kollar jag dörren en gång till och går och sätter mig.
Då säger min kära mor "Har du kollat så du inte glömt nycklarna i dörren också?"
Så det blev till att gå upp och kolla så att jag INTE hade gjort det...
Men ni kanske ser lite till ett mönster för rädslan?
Knas-mamma!

Vikt
Ja, jag är som sagt själv.
När sambon är borta dansar godisråttan på bordet...
Det är som att jag inte har disciplin över mig själv och ätandet när jag är ensam.
Det är lite oroväckande,
kanske det största oroväckandet är att jag inte riktigt bryr mig längre...
Eller så bryr jag mig eftersom jag ändå skriver om det?
Men om jag verkligen bryr mig, så borde jag ju kunna ta tag i det?
Jag vet ju att jag kan.
Jag borde tuffa till mig igen och kämpa för att nå mitt mål.
Ja, som ni märker är det lite samma tankar som snurrar som vanligt,
och inte blir jag mycket klokare för det *skrattar lite*

Men NU, NU över till GLAD-LISTAN! =O)

  • Sambon är bortrest på skidweekend, jag vet att han kommer ha och har det jättekul och det gör mig extra glad!=O)
  • EXTRA glad är jag även för att fina AskuruM kommer hit imorgon och vi ska ha en helhelg tillsammans!
  • Jag är glad att det kändes så roligt att laga mat igår. Jag gillar att laga mat men har inte riktigt haft och ork till det nu på sistone, men igår fanns den där igen! =O)
  • Tjoho, vad glad jag är när det finns rester hemma då man kommer hem efter en riktigt lång arbetsdag!!!
  • Jag är glad över programmet "Biggest loser" det är verkligen ett riktigt bra program och det berör mig mycket.
  • Glad över att det är torsdag, för TORSDAG=CRIMINAL MINDS VÄRLDENS BÄSTA SERIE! (om jag nu vågar se den själv ikväll)
  • Jag är glad över att det är fredag imorgon, jag tycker det är den bästa dagen på veckan!
  • Marabous chokladkaka non-stop (jag vet, borde inte ha ätbart som glädje, men jises vad den är god!)
Ja, se där så många glada punkter det blev!
Jises vad det luktar bränt här nu, jag hade en "fotlampa" på och det har kommit damm över den *rynkar näsan* SÅ jag antar att jag får lägga till en glad-punkt fastän jag tänkt avsluta inlägget:
  • vad det är skönt att den dammbrända lukten försvinner om ett tag =O)
Jag hoppas DU har en fantastisk SISTA MARS! =O)

1 kommentar:

  1. Låter jobbigt det där med rädslan. Kanske något att jobba med någon dag... Jag tycker också att det är bekvämast när han är hemma, men det går rätt bra.
    Jag ska gå och träna snart, eventuellt gå på ett pass och sedan även orka springa löpband. Vad tror vi om det? (jag är inte säker på att det går? :)
    Känns dig fri att bli inspirerad ;P
    ha en bra helg!

    SvaraRadera