onsdag 23 mars 2011

Rädsla

Jag har inte tränat wii
eller diskat...
Däremot har jag legat på soffan, tittat på teve och pratat lite i telefonen.
Jag har även skrämt upp mig själv,
genom att inse att jag inte låste dörren när jag kom hem idag!
Jag är ensam ikväll.
Vilket alltid är förenligt med någon form av rädsla.
Speciellt när jag glömmer låsa dörren.
Jag avskyr att glömma att låsa dörren.
Nu bor vi ju inte stort så jag har i regel rätt bra koll.
SÅ varför blir jag rädd för då?
och VAD är det egentligen jag är rädd för?
Det är inte så behjälpligt att det blåser ute heller.
Det knarrar så mycket här inne då, och en andra massa konstiga ljud som jag inte vet var de hör hemma och som spär på inbillandet och rädslan...

Jag behöver verkligen lära mig att klara av att vara ensam när det är kvällstid och mörkt...


1 kommentar:

  1. förstår dig helt med att skrämma upp sig själv, tycker itne heller jätte mycket om att vara hemma själv om kvällarna ännu mindre att sova ensam. Dock blev det så mycket bättre när maken var borta en veckan och man lärde sig att vara ensam.. det är bara att kämpa på! :) kram

    SvaraRadera