söndag 13 mars 2011

En klapp på axeln och helgen

Jag glider in en grå söndag för att skryta över mig själv ;O)

I veckan som gått, onsdag och fredag så tog jag mig till gymmet där jag ställde in löpbandet på 5km och så sprang jag!
På onsdagen sprang jag på 30,55
I fredags sprang jag på 31,03.
Benen hatade mig i fredags och försökte viska upp till hjärnan att "du, det räcker med tre, du är duktig då med" -men den gick jag inte på ;O)
SÅ i veckan har jag ju faktiskt sammanlagt sprungit en mil! *klappar mig själv på axeln* =O)

Annars har jag haft en mycket, mycket trevlig helg!
I fredags kom sambons kompisar hit på tacokväll, de hade med sig en sån liten goding till son och det blev mycket skratt, god mat och dryck!
TACK för en trevlig kväll!

Lördagen spenderades utomhus med en promenad i solen, med sambons hand i min och att få sitta på en parkbänk och bara vara med varandra =O)
Vi gjorde en melonsallad när vi kom hem och tittade på "På spåret" finalen som gick i repris.
Efter det började vi med maten, ugnsrostade morötter, potatis, vitlök och scharlotten lök med biff till.
Sen vart det schlager och godis.
- Mina två absoluta favoriter var just vinneren Eric Saade Popular och "Me and my drum" med Swingfly, fast den senare var nog faktiskt snäppet bättre! Blev glad av den =O)

Sen blev det film, såg "The Wrestler" och efter den kände jag mig faktiskt ganska ledsen...
Jag gillar filmer som slutar bra och lyckligt...
Men som sambon sa, det kan man ju inte veta i förväg...
Kanske borde han se alla filmer innan jag tittar på dem? *hihi*

Idag blev det lång sovmorgon, sen har jag mailat iväg min uppsats till de som ställde upp på intervjuer till den och nu, nu närmast ska jag nog faktiskt gå in i köket och börja göra lite pannkakor till lunch =O)

Det är för övrigt sådana här helger som gör att jag känner, fy vad jag är lycklig egentligen =O)

Hoppas DU känner DIG lycklig och haft en UNDERBAR helg!

3 kommentarer:

  1. Vilken underbar helg du har haft! :) Låter helt toppen!!

    SvaraRadera
  2. Ja den där rösten du hörde på löpbandet får man verkligen slå knockout på!!!

    Själv har jag söndagsångest....... :(

    SvaraRadera
  3. Jösses vad du springer, snart får jag nog ta mig i kragen ;) Härlig helg du har haft. Här har vi haft det riktigt mysigt och jag är väldigt lycklig :)

    SvaraRadera