måndag 28 mars 2011

Gårdagenslunch, tanke och självklart-gladlista!=O)

Igår bjöd sambon mig på en lyxigt god lunch här hemma.
Bara att se bilden på den idag får mig att bli superhungrig...
eller jag var nog hungrig sen innan redan...
Försöker ignorera det och hålla fast vid den där 15minuters regeln jag läst om,
att det oftast är ett sug som går över om man gör något annat i 15min.
nu har det gått nästan 24 och jag är inte så säker att detta är en metod som fungerar ;O)

Hade planer på att försöka ta tag i min kost igen, för jag vet att det påverkar mig vad och hur jag äter.
Men likväl så kommer jag inte steget längre,
Jag känner ingen ork eller energi till det och då vet jag att om jag försöker så kommer jag bara blir besviken när det inte blir resultat och jag kommer inte hålla det heller...
SÅ då är det väl inte någon idé?
Eller?
Borde jag inte vara 100%taggad?
Eller frågan är väl snarare, HUR blir jag 100% taggad?

Här kommer dagens "glada-lista"
  • Fina sambon som lagade SÅ god lunch igår (se bilden och bli avundsjuk) och så har han tagit hand om mig lite extra i helgen när jag behövde det =O)
  • IMORGON kommer sista delen i Grottbjörnens folk! Jag har väntat SÅ länge! HURRA!
  • Den halvklara hemlisen som jag hoppas kommer på helklar snart så jag får dela med mig, bara jag tänker på den så blir jag fniss-glad =O)
  • När solen värmer på kinderna
  • Att få ligga på soffan en stund är faktiskt väldigt underskattat, för vad det är skönt!
Vad gör DIG glad idag?
Ha en RIKTIGT fin måndag!

2 kommentarer:

  1. Hej. Jag ringde dig idag men du ville inte svara :)
    Jag är så nyfiken på din hemlis, jag har mina funderingar.. Hör av dig när du har lust att prata lite ;)
    Kramar Johanna

    SvaraRadera
  2. åh va gott det ser ut!! :) Vilken duktigt sambo du har!

    SvaraRadera