onsdag 23 mars 2011

Blandad kompott igen då =O)

Hej!
Idag är det onsdag och jag har inte haft en så bra dag, jag känner mig en smula nedstämd och supertrött...
Därför är det bra att komma ut på min blogg och göra en "glad-lista"

Idag är jag glad
  • För att det tog mindre än tio minuter att göra middag (steka färdiga köttbullar och så fanns det potatissallad hemma)
  • För jag har ätit fisk och det smakade faktiskt väldigt bra! Säger dock inte att jag äter fisk ännu, eller att det är gott med fisk- men det är ett steg i rätt riktning;O)
  • Att jag får fina, glada och roliga kommentarer från er som läser =O)
  • Att det är Biggest loser final (har inte avgjort om jag ska titta på den eller vänta och se med sambon imorgon) det är SÅ spännande! Och självklart när jag nu skriver om tema tv -Grey's anatomy ikväll är inte heller fel!
  • Att det var riktigt ljust ute när jag gick till jobbet
Jag har nu beslutat mig för att inte gå till gymmet idag, latheten och tröttheten får vinna idag.
Men jag har ändå tänkt ha som mål att komma iväg en gång till denna vecka.
Varför slutade jag att ha veckomål? Och varför slutar jag bry mig om vad jag äter och hur mycket?
Eftersom det inte blir gym idag, kanske jag istället skulle ta och träna lite på Wii idag?
Blev lite inspirerad av en annan bloggare *blink* och det är ju synd att plattan bara står?
Om jag tränar hemma så hinner jag ju med att diska också, det som jag så smidigt smet undan från igår? ;O)

Och innan jag tar och loggar ut så måste jag ju dessutom säga ett grattis till mig själv ;O)
Idag är det ett år sen jag blev medlem på www.stegklubben.se
Jag har loggat totalt 344dagar (trots att batteriet dött för mig och jag inte haft räknaren på under utlandssemestrar)

Jag har totalt gått:
2 259 613 steg
och det blir sammanlagt
1544,5 km

Det är ganska bra siffror och när jag googla runt för att få lite referenser så inser jag att på
ett år har jag nästan gått hela Sveriges längd! (1572km = alltså fattas det 27,5km)

Jag skulle verkligen vilja hitta någon sådan tävling som arbetslag brukar göra, ni vet
"Vi går till Rom" eller liknande.
Kanske skulle samlandet på steg bli lite roligare då?
Någon som har några siffror?
Annars är det ju bara att satsa på 2000km, för då hoppas jag att det blir ett lika bra "pris" som 1000km, en fin middag ute på restaurang med fina sambon =O)

Se där, nu känner jag mig allt lite gladare och positivare! =O)
Hur hittar du energi och hur gör du för att känna dig lite gladare och mer positiv?

Hoppas DU njuter en vårfin onsdag som denna!

2 kommentarer:

  1. De dagar jag känner mig lite nere tycker jag ofta att det hjälper att sjunga! Det frisätts massa glädjeämnen i kroppen (känns det som för min del i alla fall) och jag tar gärna något danssteg till också :) Annars hjälper det ofta att prata med någon man tycker om, typ sambon eller någon bra vän. Gå en promenad eller träna ger också bra endorfiner och hjälper en dessutom att fokusera på något konkret och man "slipper" tänka en massa för en stund.

    Ha en fin onsdagskväll!

    SvaraRadera
  2. grr... skrev en lång kommentar innan, men råka göra något på telefonen så det försvann.. provar en gång till :) Vissa dagar är sådan och man måste få känna sig så ibland så länge som det inte blir lånvarigt som mitt varit.. Klart du ska börja plocka fram wiiet igen, vi kanske skulle fixa en liten utmaning :) Sådan tävling med steg ska vi ha på jobbet snart, Idag kom stegräknaren så nu är det bara att vänta in starten..

    SvaraRadera