lördag 19 mars 2011

Bokrecension Ondskans tecken

Titel
Ondskans tecken

Författare
Saga Borg

Bokryggen
"DRAMATIK, ÄVENTYR OCH PASSIONERAD KÄRLEK- NY HISTORISK ROMANSERIE"

"Onda tider har drabbat Bäckakorsets by. Främmande krigare går till attack och byns män dödas brutalt. Siri, som är byns Völva, inser att fienden är övermäktig och att byfolket måste finna en ny och trygg boplats. Men vart ska de ta vägen?
Tiden är knapp. Siri vet att hennes fiende, Grina, söker hämnd. Siri har i sina syner sett att den onda Völvan har fått en demonisk bundförvant och hon blir allt mäktigare. ondskan växer i styrka och Siri oroar sig allt mer för barnet hon bär..."

"Ondskans tecken är den andra fristående delen av Jarastavens vandring. Böckerna utspelas i svensk folkvandringstid -en tid som fortfarande är höljd i dunkel -och berättar om när människorna leddes av Hövdingar och Vövlor. Hövdingen stod för krigarmakten och ledarskapet av byn, Völvan var både medicinkvinna och gudarnas språkrör."

Jarastavens vandring del 2

Egen kommentar
I love it!!!
Jag skrev om bok nummer 1 att jag fick en flashback att jag har läst denna bok förr, och den håller i sig för jag tycker mig kommaihåg lite och veta lite vad som skulle hända.
Men den var riktigt spännande och jag kan knappt vänta tills jag får tag i del tre och den FINNS INTE ATT FÅ TAG PÅ!!!
Jag är så himla sugen på att veta hur det kommer att gå!

Antal yin-yang
5st av 5 möjliga, del två håller måttet!=O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar