fredag 4 mars 2011

Fredag

Ja, som jag nämnde i tidigare inlägg med bilder så är det för min del, sportlov.

Hörde igår av min far och kära faster att det nu pratas om att man ska ta bort lov för att det inte är så bra för alla barn.
Det blir tydligen ett himla jämförande och berättande om vad man gjort på lovet och då blir det inget bra för att vissa barn har inte möjlighet att åka iväg på saker och ting som andra.
Det är ju väldigt olika för familjer...
Jag känner mig lite kluven inför detta...
Jag förstår att det måste vara jättejobbigt för familjer som inte kan, men genom att "ta bort" så blir det ju även som att slå familjer som "kan" på fingrarna och ge dem dåligt samvete...
Eller tänker jag fel? Vad tänker och tycker du?
Däremot så tycker jag att man som lärare i skolan kan ta ett ansvar och inte ge barnen uppgifter att skriva och berätta om sina lov, jag förstår tanken men är det inte mest en kvarlevande tradition?
Det kanske är därför som det blir en så stor press på barnen, vad man har gjort och inte har gjort...
Men ska man ta bort loven istället?
Räknas inte att vara hemma och ha så roligt med massa bus i snön?
Åka pulka och fika ute i solsken och snö?
Nej, jag vet inte.
Det är bara tankar som snurrar hos mig just nu...

Men som sagt, nu är det fredag och sista "dagen" innan helgen på sportlovet.
Idag måste jag faktiskt ta och jobba lite, det är en del saker att göra innan jag återvänder till mitt fina, fantastiska jobb =O)
Jag känner att jag har laddat med massa energi och jag känner mig positiv!
Fastän jag känner mig omladdad, så är jag fortfarande väldigt trött och sover ganska mycket...
Det är kanske dags att investera i något upppiggande naturläkemedel, chi san eller liknande.
Det är även dags att börja fylla på med c-vitamin för jag tror jag börjar bli förkyld...usch.
Det är lite jobbigt att vara i mellanläget där, ni kanske känner igen det?
När man inte är sjuk men kanske håller på att bli det...

Eller så tror jag mig hålla på att bli det för att försöka komma undan att träna,
fy skäms på mig!
Jag har inte varit flitig med mitt träningskort, så om jag inte skärper mig snart så kommer det vara ett riktigt DYRT träningskort...

SÅ egentligen ska väl dagen se ut så här för mig:
  • arbete
  • träning

Kvällen tänker jag ska innebära hämtmat av något slag -förmodligen pizza- om jag kan övertala sambon, och bara mys i soffan, kanske med andra delen ur Jarastavens vandring av Sara Borg och sen godis ;O)

Hoppas DU har och får en fantastisk fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar