fredag 27 november 2009

Rättelse och massa annat som snurrar i huvudet =)

Ja,igår så gotta jag i mig en cupcake på kvällen -men jag har inte orkat räkna ut pointsvärdet för den, så jag säger och bestämmer att den är 5p.
Alltså blir gårdagens points (egentligen);
använda 21p
sparade 9,5p

Fredagens points
frukost: en macka med skinka(fri) 1p
lunch: hemmagjordhamburgare med ett bröd, grönsaker 5p
middag: planerat att bli kotlett utan fett;) med strips 5p
utöver: fikade på praktiken,sista dagen och jag hade med mig cupcakes 5p
banan och cola light som ett litet mellanmål 1p
sen har jag nog tänkt ta de sparade poängen till godis, eller så hittar jag väl något annat onyttigt att slösa sparandet på :) 12p(?)
använda: 29p
sparade: 0,5p
Vaccineringen verkar ha släppt nu iaf, eller alla "effekter av den" utom armvärken.
Jag har fortfarande VÄLDIGT ont i armen.
Och tro mig, det är INGEN hit att försöka sova på den, gör det som sagt omedvetet och vaknar flera gånger för att det gör skitont- hur svårt ska det vara, det går INTE att sova på den armen!
Foten börjar kännas som den brukar *peppar,peppar, och massa peppar* jag hoppas den blir bra så jag kan komma igång med motionen igen. Det blir ju lite fattigt i försöken att nå målvikten då man inte kan motionera :S
Skolan, praktiken är slut och det känns så tråkigt. Nu börjar det igen med allt skrivande...ångest och arbete. Det är för mycket att göra på för kort tid. Blir till att slita hund.. Varför finns ett sånt uttryck? för visst finns det, eller?
Men nu ska jag sluta skriva och slötitta lite på tv:n tänkte jag, innan det är disk och matlagning på agendan.
FAST jag måste ju skriva till er ifall ni missade det, att i förra inlägget finns en länk som VERKLIGEN är värd att titta på! Ni måste! =)
Ha en härlig mysfredag och leta upp pyntet, första advent på söndag och så kommer vårat härliga december =)

2 kommentarer:

  1. Hej! Hur länge har du hållit på med Viktväktarna? Hur går det för dig? Jag har aldrig satt mig in i hur viktväktarna fungerar riktigt (går själv ned i vikt och äter LCHF), men är det så att du får äta vad som helst, men bara ett visst pointsvärde per dag?

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Skönt att hypokondrin har lagt sig och att du inte är "sjuk" av vaccinationen längre ;)
    Hur har det gått med julpyntet i helgen? Är tomtarna framme?
    Här är det rött överallt och tomtarna är framme. När ska du göra jul-cupcakes då? Du får gärna bjuda mig på några :)
    Vi hörs nästa vecka! Inget sprattel än förresten. Kramar Johanna

    SvaraRadera