torsdag 12 november 2009

magnetröntgen

Ja,idag var det dags att tuffa iväg för att magnetröntga foten.
Det var lite lustigt det där.

Jag fick ligga på en brits som höjdes upp och så rullades jag in i en klastrufobisk liten tunnel-men det var ju tack och lov bara fötterna och lite av benen som åkte in.
Mannen som jobbade där, mycket trevlig och sympatisk, hade byggt in mitt fot i en massa grejor - i en väldigt oskön vinkel måste jag tillägga, men han berättade vad som skulle göras och var väldigt lung, plus att jag fick hörlurar med musik i för maskinen låter rätt illa.
Så jag fick ligga sådär och "absolut inte röra foten".
Mestadels av tiden (de lååååånga 15minuterna) så tänkte jag;

"jag måste få röra på foten" oj,rörde jag på foten? något ryckte till i tårna, eller? pip så ont det gör i foten, jag skulle ju inte lyssna på lunga favoriter igen (har en kompis som varit ihop med en kille på stationen där och efter det förhållandet så skulle jag inte lyssna på den stationen igen därför)

Så fick jag syn på en liten gul lapp där det står att man inte ska titta in i laserstrålen varpå jag funderade;
"tittar jag på den nu? ser jag den nu? eller är det när man är inne i tunneln?"
Tillsist blundade jag.
är det bara att vänta på att doktorn ska ringa, hon får resultatet om en vecka sa han.

Föresten, igår var jag med min syster T halva dagen och kvällen.
Väldigt mysigt! Vi tuffade runt i en massa affärer och runt till en massa affärer =)
Jag körde och måste skriva att jag är mest glad över du snälla person som blinkade till mig så jag förstod att jag körde utan ljusen på, tack!
Det är mycket att tänka på när man kör bil :)


Det blev inte så mycket shoppat för min del dock,
det hemliga uppdraget avklarades -fas ett =)
Sen inhandlades faktist de traditionella chokladkalendrarna till decemeber (varför skulle det bara vara barn som får äta såna? men å andra sidan är jag ju barn till mina föräldrar ;) .)
och sen köpte jag faktiskt en liten gran i plast som skiftar i olika färger!
Den är SÅ SÖT!
Sambon verkade inte lika imponerad med det är nog för att han inte har sett den i action!
VI får se att han ändrar uppfattning i december =D


I looooooove december och juligheten, den gör mig glad!

och SNÖ gör mig glad! :D


och du Askurum Mia, fina vykort gör mig glad -TACK!



Ja, nu sitter jag hemma i soffan och är så trött, så trött...
Jag har varit trött hela veckan och har som sagt fortfarande ont i foten *gnäll* :P
Det är mycket i skolan och så ska jag jobba i helgen =D och sen är det dags för praktik igen i två veckor. =D
Skulle vara skönt att vara färdig med skolan snart...
jag är för ung för att vara så här trött och jag skulle vilja trycka på play istället för ha paus knappen i livet intryckt... (pekar på det kursiva, djupt! :)

Appropå skola, fick tillbaka examinationen (som ni kanske minns att jag tjatade om under Boot Camp perioden i bloggen) och jag fick ett C som jag känner mig mycket glad över.

Men nu, ni som orkat läsa ända ner hit- och ni andra som hoppade ner hit för att ni inte orkade läsa allt jag skrivit,

Ha en SKÖN torsdag -glöm inte Criminal Minds ikväll på femman och ha en fin helg! =)

2 kommentarer:

  1. Skönt att det gick bra med röntgen, du hade tur som bara behövde ligga där i 15 min. Jag vet andra som har legat där inne i ca en timme, och åkt in med hela kroppen..

    Skönt att du hittade det du skulle ha igår. Jag måste säga att jag visste inte ens att man kunde stänga av ljusen på bilen.. jag får fråga Mattias om hur man gör..
    Jag ringer imorgon får se om du vill svara eller om du är upptagen ;)
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. du är bäst kära syster, men kom ihåg lyset nästa gång.....
    pok...

    SvaraRadera