tisdag 24 november 2009

Cupcakes tisdag








Ja, idag har jag alltså provat mig på att baka cup cakes :)
De blev ju inte riktigt som när man ser de i amerikanska filmer/serier, men lite mer speciella än vanliga muffins :)
Smeten till både muffins och glasyren smakade bra, även nougaten som jag provsmakade.
Men en sån här sockerbomb ska jag nog inte ta, har inte räknat ut pointsvärdet på dem så sambon får provsmaka en sen när han kommer hem :)
Men jag ska erkänna, är ju bra sugen...




Tisdag
Frukost bröd med leverpastej och gurka, vatten 3p
Lunch Kassler i ugn (rester) och vatten 5,5p
Middag planerad Falukorv med ris, sallad och cola light 7,5p
övrigt: klåfingrade fingrar i burkarna vid bakningen och cola light
använda: 16p
sparade: 7p


Middagen idag är verkligen en av mina favoriter med falukorv :)
Så här kommer receptet på den:
Falukorv i wok
Recept för 4 personer.
300g falukorv (max 15%)
1bit färsk ingefära
10färska champinjoner
1 burk strimlade bambuskott
1msk olja
15cm strimlad purjolök
3-4msk woksås/sweet chilisås

Tillagning:
Skär korven i strimlor. Skala och riv ingefära, skiva svampen. Hetta upp oljan i en wok/stor stekpanna. Fräs ingefäran i ca 1minut. Tillsätt korven och stek under omrörning till den fått fin färg. Ta upp, häll bort överflödigt fett. Hetta upp pannan igen. Woka grönsaker och svamp under omrörning ca 1minut. Lägg tillbaka korven, tillsätt ”såsen”, rör om, hetta upp.
Servera med ris och sallad.
POINTS: 5P/port men med 1,5dl färdigkokt ris blir det 7,5P

Ja, mer hade jag väl inte att skriva...



Jo, det fick jag visst! Nu ringde min doktor om foten...
Det är alltid svårt att förstå vad de säger...*suck*
Hon sa att man såg något splittrat i foten och latin och latin men att det är godartad förändring och latin. Men det är ingenting som man gör något åt. Hur känns det me foten?
Jo, jag berättade att jag fortfarande har väldigt ont, speciellt på kvällarna, när jag kommer åt foten och när jag försöker ha andra skor. Men jag antar att det är blåmärken då som gör ont sa jag...
Nej, det är det där som är splittrat och det kan ta väldigt lång tid att läka.
Men om det blir värre så ska jag höra av mig igen och då får ärendet gå vidare till en ortoped.
Tack och hej.
och va?

Kontentan är väl att jag får ha ont ett bra tag och vara begränsad under dagarna =(
men frågan, eller snarare frågorna, är, hur vet/bedömmer jag om det blir värre, när det ska ha gått över och om man ska vända sig till en ortoped?


Men, nu har jag inte mer att skriva;)




Ha en skön tisdag och om ni prövar viktväktarreceptet så hoppas jag ni gillar det lika mycket som mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar