torsdag 26 november 2009

Dagen efter vaccinationen

Nej, jag blev inte dålig -ha,trodde jag!
Jag vaknade imorse och kände mig fruktansvärt trött...Vilket iofs inte är så ovanligt;)
Släpade mig upp och hade ont i armen och kroppen, och mådde lite sådär men trodde det berode på att jag sovit så dåligt inatt (jag är van att sova på vänsterarm åt vänster håll och tydligen så glömmer man bort då man sover att det VÄRKER i hela armen)
Tvingade i mig lite frukost och försökte fösa bort "jag-mår-inget-bra känslan" med att jag faktiskt vet att det beror på att jag är trött!
Åkte iväg.
Klockan 10.00 sa jag att jag nog tänkte åka hem efter lunchen, för mitt huvud började tala om att det hatar mig.
Min handledare tyckte att jag skulle åka på en gång så jag inte missar morgondagen (som är min sista på praktiken =( .) och hon tyckte det syntes på mina ögon att jag inte mådde bra.
Åkte buss och byta buss hem.
Under tiden så knottrade sig hela huden på mig, allvarligt så kändes det till och med som att fötterna knottrade sig av köld!
Väl hemma, så tog jag en panodil,fleecemorgonrocken,mitt duntäcke och sambonstäcke och kröp ner i sängen...
Låg och frös i 40min...sen måste jag ha somnat en timme och vaknade (för att syster T ringde) och så tog jag mig upp, med en konstig huvudvärk.
Lagade lite lunch för att jag tänkte den berodde på det?
Efter det kändes det bättre och jag bakade lite (tänkte ta med mig fika på sista dagen) och pratade samtidigt med askurum M :D
Det är härligt med kompisar som man kan prata, prata och prata med. Det är som att samtalsämnena aldrig tar slut :)
men under samtalets gång började jag känna mig lite konstig (tänkte att det kanske berodde på att jag smakat en annningeeen för mycket smet?)
men som kom de där frysattackerna tillbaka...
Huvudvärken är nog borta, känns så iaf.
Men det värker i kroppen och framförallt armen..
och jag är väldigt trött...
Är det vaccinet?
Ja,det var en lång uppdatering om dagen efter vaccinationen! ;)
*byter ämne*

Jag älskar programmet "Biggest loser"! (går nu på kanal 5)
Uppläget, spänningen, deltagarna som kämpar på med vikten och deras tränare. Framförallt Jillian och Bob! Mest Jillian! =)
En sån tränare skulle jag behöva ha! Då kanske jag skulle kunna komma i form?
MEN vet ni vad?
Askurum M berättade för mig att HON(Jillian) finns att köpa till Wii (med träning)!
Så nu kryper det i "jag-är-så-sugen-att-köpa" nerven riktigt hårt! :)
Är det någon som har den, är den bra och vad behövs för tillbehör?

Torsdagens points
frukost: bröd med skinka(fri) 2p
Lunch: äggmacka med lite ketchup,cola light 4,5p
Middag: planerat hemmagjordahamburgare med bröd och tillbehör och strips 7,5p
Utöver: cola light och alldeles för mycket smet,så det måsta väl räknas denna gång 2p
använda: 16p
sparade: 14,5p
Nej, nu måste jag fixa inför min sista dag på praktiken imorgon och så skulle det vara bra att jag diskade och gjorde klart mina cupcakes (hoppas tomten kommer med en muffinsplåt, för formarna man köper orkar inte hålla motstånd-även om man använder två stycken...)
Men jag vet inte om jag kommer orka...
Känner mig som de där cupcakesen som jag bakade idag, helt ur form
(ja,humorn är lika dålig som vanligt;)
GLÖM inte att det är underbara Criminal Minds på 5:an ikväll! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar