måndag 30 november 2009

Decemberfint här hemma

Min fina sambo (som jag så ofta skriver om:) var så otroligt gullig i lördags natt.
Vi hade varit på middag hemma hos hans kompisar och de hade pyntat så fint (suckar lite avundsjukt,för de hade ju ett helt hus att fylla) och vi hade ju inte riktigt kommit så långt, och jag suckade och stånkade över att det skulle bli adventsfrukost UTAN adventsljusstaken.
För han sa att vi kommer ju inte orka hämta allt när vi kommer hem!
Men sen så, när vi kom hem efter midnatt så säger han att om jag verkligen vill så går vi ner och hämtar lådorna :)
TACK!
Så packades hela tomtebyn upp i hallen, synd på kyrkan att det inte finns ett vägguttag nära så den kan lysa sådär fint...

Ja och på byrån finns Betlehem, stallet och hela köret :) Jag undrar fortfarande vem killen med fåret är, för han minns jag inte från berättelserna man hörde då man var liten/konfirmerades eller när det nu var sist man hörde om dem.




Ja, så är det vårat fina köksfönster! nya gardiner i stora rummet och i köket. Och självklart fina, hängande tomtar i krukorna! Blommorna fick bada/duscha i helgen också :)
Det är som förr i tiden? de fick bada/duscha lagom till jul =)






Och inne i sovrummet är min gran! (ja, inte den jag pratade om tidigare,den som lyser i olika färger utan "den gamle")
Får ju inte någon gran, eftersom sambon tycker det är lite onödigt då vi ändå inte är hemma över jul -men den lilla har jag=) och den lyser (syns inte på bilden) och sen är det änglar som man kan hänga i en riktig gran runt och silverflingorna jag fått av mormor för länge,länge sen :)
SÅ här decemberfint har vi hemma =)

1 kommentar:

  1. Va fint ni har det där hemma. Så juligt!
    Jag var nere hos mamma idag och hon har också en julkrubba med Jesus och alltihopa. Victoria kom dit idag så vi hade en liten religionslektion hon och jag. Jag berättade om Jesus och vad som hände när han föddes. JAg vet inte om hon förstod poängen med det hela, hon är ju bara 3½år.. men hon gillade figurerna iaf!
    Jag fick ett himla fint kort med posten idag ;) Tack så mycket! Jag är så glad att jag har dig. Ringer imorgon igen.
    Kramar Johanna

    SvaraRadera