tisdag 3 november 2009

Ljudboksrecension

Titel: Vikinga Guld -en storslagen historisk roman om Birka
Författare: Catharina Ingelman-Sundberg

Baksidan på boken/cdfodralet:
Denna gång lånade jag boken i MP3 format för jag kunde inte bärga mig för att få veta vad som skulle hända Estrid och alla de andra! Men på den finns ingen baksida =(
Men det är en fortsättning på "Vikingasilver" (se tidigare ljudboksrecension under flik bok)

Egen liten sammanfattning om boken:
Estrid följde med Orfrim, men något går inte riktigt som det ska och vi får möta och följa Estrid genom en besvärlig kamp för att försöka ta sig tillbaka till sitt älskade Birka- kommer hon någonsin att komma tillbaka dit eller när allt kommeromkring och med allt som händer,vill hon verkligen det?
Samtidigt får vi följa Erik som vägrar ge upp kampen om att hitta Tosste, för visst var det tosste han sett? och kommer han kunna hålla sina löften?
och än mer, kommer Birka klara sig mot Eriks bror som är på krigsstigen?
Det är många frågetecken som ska besvaras och om ni vill ha svaren så låna boken! :)

Egen kommentar
Som jag tidigare skrev om den andra boken i serien (som var den första jag lyssnade på) så är den här lika häftig och uppläsaren har en skön röst att lyssna på.
Jag tyckte ibland att det gick lite långsamt och hände för mycket, för det tog sådan tid att komma framåt, Vad hände egentligen och hur hamnade hon (Estrid) såhär?
Händelsen gjorde mig både arg och riktigt engagerad och tog så många olika svängar att jag var på helspänd hela boken igenom! Denna bokserie rekomenderar jag starkt!

Antal yin-yang
4st av 5möjliga

2 kommentarer:

  1. Hej jag har en fråga=) Vart har du skrivit att du kommer sakna mig ngn stanns varit borta en vecka och inte ett ord om mig;P
    Vad duktig du är! Syns vi på Lördag eller?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för peppande kommentarer!

    SvaraRadera