måndag 16 november 2009

gömma gömma gömma

Så var gömmer man presenter när man bor tillsammans?
*ler finurligt åt en braig gömma jag har*
å ena sidan brukar ju sambo-fin inte vara så vidare nyfiken... men å andra sidan så var han och nosade lite på presenten till systerson M och farsdagspresenten som stod framme tidigare då de var aktuella, ett litet "vem är det här till..." syndromet :)
Det gör ju att jag nästan blir sugen på att lämna något framme så han blir riktigt sugen...
Jag vet inte hur han gör det, att kunna ha tålamod att vänta, jag blir alltid så nyfiken att jag blir galen!
Bara lite klämma och gissa och behöva slipp längta och vänta...
Det är underbart med presenter, är det inte?
Just det där att någon har valt något till mig,spenderat tankar och känslor på att köpa något som till mig.

Så kommer det väl vad jag brukar ta upp här ute nu för tiden =)
Foten
Jo,foten kanske någon funderar över, och om ni inte gör det så kommer iaf en kort uppdatering här:
AJ!
Skämtosido,känns lite bättre och är inte blåfärgad längre.
Fast imorse när jag försökte byta till vinterskor så gick det inte, kommer dock inte kunna gå i gympaskorna länge till-börjar bli för kallt och blött...

Bokläsandet
Det pågår men det kommer nog inte bli så mycket recenserande, för jag läser nu i den älskade och ABSOLUTA FAVORIT serien Sagan om isfolket av Margit Sandemo (del 19 av 47) så jag ska väl skriva om serien lite kort när jag läst alla.
Det är bara att den är så SJUKT grym att jag måste nämna den redan nu :D

Så är det väl bara vikten kvar.
Jag tänker på det mycket och det känns lite tungt (hihi,inte medvetet ordval men kanske passar i sammanhanget;) eftersom jag inte är lika rörlig som förrut (även om jag inte var supermotionären så kunde jag ju ändå gå ut och gå och innan jag klantade mig så hade jag ju en plan hur jag skulle gå vidare efter Boot Camp).
Vägde mig imorse: 73,1
Blev glad för det eftersom jag hade börjat klättra uppåt igen när jag hade en liten svacka..
Nu väger jag 73,1 och har då alltså 5,1kg kvar till min målvikt.
När jag stod på vågen så tänkte jag, fem kg -nu jä**ar ska jag ta det här!

Det är ju bara det att den vägen är inte så rak och lätt,
för det har ju varit ca 5kg kvar rätt länge/ofta.

Kan ni inte ge mig era bästa motivationstips?
och ni som kört/kör viktväktarmetoden, hur orkar man "hålla i" att räkna points?
Jag körde det stenhårt i början, 1-1½år stenhårt, och gick ned ordentligt och det var så roligt. Men efter det, när det är "slatten" kvar att gå ner då blir det lite äh, åh, äh...nya tag sen och så vidare :S

Men nu ska jag fortsätta slötitta på tvn (och försöka att inte somna, sov riktigt dåligt inatt men om jag sover nu-så kommer jag inte kunna sova inatt igen)

Måndag, over and out :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar