måndag 23 november 2009

födelsedagshelg är inte bra för vågen

Ja,det kanske inte är oväntat att vågen pekade på:
74,0 efter helgens allt firande.

Reflektion:
skönt att det inte var mer och nu får det bli nya tag!

Reflektion 2:
Hur svårt ska det vara för mig att gå ner dessa 6kg.
Jag vill det ju verkligen så nu får jag fasiken ge mig och kämpa ner dem!

Den enda stenen i skon, så att säga, är ju att foten inte riktigt har förlåtit mig än.
Jag har fortfarande ont men inte outhärdligt (bara då jag tvingar ner den i vinterskorna, har täcker över den eller kommer åt den på utsidan, eller ibland när jag går)
Jag har fortfarande inte hört något från Magnetröntgen heller, det har nu gått 7arbetsdagar.
det blir ju inte vidare motionerande.
Det gör det ju svårare att gå ner i vikt.
MEN jag kan iallafall börja räkna points igen och försöka skärpa till mig på kostdelen.
Små steg :)

Och nu tänkte jag ta och googla lite julgodis recept och recept på cupcakes (hur udda är det inte att skriva om det i samma inlägg som jag pratar om att ta tag i vikten? )
Men Sambon ska ha med fika till jobbet denna vecka, Johanna: du skulle älska mina muffinsformar-de är med små fina smileys på!
Sen ska jag på glöggkväll om två veckor och då tänkte jag (liksom förra året) ta med strutar med lite hemmagjort julgodis i, så jag ska inte göra det nu, men leta lite go'a recept - har ni några tips så skriv dem gärna :)

Pillan: Tror tyvärr vi missar skyltan iår igen...Det är så himla tråkigt. Och en julfika hade varit supermysig!

Så innan jag avslutar detta inlägg kommer här, återigen, pointsräknandet:

måndag
frukost: Det sista som var kvar av filen (knappt 0,5dl) med havre fras och banan 2,5p
lunch: Baguette med brie och salami, pepsi max 9p
middag: (ska bli) Kassler i ugn med sallad, balsamico och kanske cola light? 5,5p
övrigt: tuggummi extra och lite mer pepsi max

Ta hand om varandra i rusket och nu knackar snart advent på dörren,
5 dagar kvar till julpyntet kommer fram här hemma!!! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar