onsdag 30 september 2009

vecka 3- blandad kompott även denna vecka;)

Stegräknaren idag
steg: 11181
aerobic steps: 4412 (36min)
varav 36 min stavgång i spåret

Matplanen för onsdag
frukost
svartbröd med ost och marmelad, 2st 3p
lunch
kassler i ugn 5,5p
utöver
ett par cocktailtomater och 2st morötter
middag
Rester från gårdagensmiddag, fun light 7,5

använda: 16p
sparade: 8p

Idag var jag inte lika effektiv när det gäller pluggandet som igår, men jag har varit trött idag.
Vad är det för bergodalbana jag åker egentligen?
Men å andra sidan hade jag inte en toppen morgon...Fick vända på busshållplatsen för att jag glömt plånnboken (måste ha studentkortet för att få åka på mitt busskort) så jag fick ta en annan väg idag för att komma i tid. Men då blir det lite bråttom så jag fick springa i bytet och kommer precis ombord på tåget.. Men sen ser jag att min hållplats svischar förbi! kom på ett direkttåg... Så när jag kommer av på nästa hållplats fick jag springa igen och ta tåget tillbaka för att komma rätt...
Bara på morgonen fick jag alltså ihop över 2000steg (gentemot vanligen mindre än 1000)

Just nu har jag precis ätit, sitter framför tv:n och tittar på gamla avsnitt av Grey på kanal 5 och bara älskar att det är premiär ikväll!!! bara några timmar kvar :D
Sambon är iväg med jobbet ikväll så jag är ensam hemma och då blir det lätt att jag äter framför teven :)

Föresten! Jag hittade receptet på bullarna idag så på fredag tänkte jag klämma in att baka!
Hade tänkt att pröva mig på en ny maträtt; att göra foccacia men idag när jag pratade med Askurum M så såg jag att vi har pitabröd hemma som går ut 11 oktober så det kanske är bättre att göra något med dem?
Jag har inte bestämt mig ännu...något tips?
När jag gör matschema över veckan så brukar jag lämna fredagen öppen så att man kan göra något lite mer speciellt.
Jag och sambon har ju vår extra mysigadag på fredagarna :)

Sen har jag funderat lite på "delmål-presenten"... Jag funderade lite på att unna mig ett besök hos frisören (jag är dålig på att gå till frissören, mest för att det är snordyrt och jag brukar ju ändå bara toppa håret så...betala dyrt för att toppa sig är inget som prioritera) Eller kanske att förlänga naglarna? Det har jag velat länge...
Några andra förslag?

Nu ska jag runda av :)
Ha en fin onsdagskväll alla läsare

1 kommentar: