måndag 14 september 2009

Vecka 1 -ta tag i mitt liv

Stegräknaren idag
steg: 9091
aerobic steps: 4689 (40min)

veckansvikt: 76,3
points/dag: 20

Metod och Mål
Viktväktarna och målet är att gå ner till 68kg.

Matplanen för måndag
frukost
Smoothie på lättyoghurt naturell, blåbär och banan 2p
lunch
Kyckling och fetaostsallad med pasta och dressing 7p
utöver
plommon, 6st små (räknar jag som noll points, all frukt har jag bestämt mig för ska vara "gratis", utan banan -det gjorde jag även förr då jag var med i v.v.)
cola light 50cl (borde verkligen sluta med min abnorma läskkonsumenation...)

middagen (som ska bli ikväll)
Korv på höjden med klyftpotatis 8,5p

använda 17,5p
sparade 2,5p

Så,nu var det nerpräntat på bloggen.
Det är lite läskigt att skriva ner vikten så här offentligt, men jag tror samtidigt att det är bra för mig själv. På något sätt sporrar det mig mer att kämpa på, då kanske jag kämpar på bättre och når mitt mål. Blir mer disciplinerad (vet inte ens om det stavas så;) .)
Steg ett i vad jag kallar "ta tag i mitt liv".
Det har varit ett tag som jag kännt mig lite nedstämd och orkeslös...ni vet, man vill helst att alla väckarklockor tar en sista minuten och att man själv kryper ner under täcket och bara stannar där en vecka...
Men det är ju bara upp till mig att ta tag i det och göra förändringarna. SÅ varför inte nyttja bloggen så jag får lite press på mig?

ha en skön måndag läsare :)

1 kommentar:

  1. Va duktig du är......
    ska bli intressant att följa din kamp...
    du vet vad som gäller om ett år... :)

    Roligt att vi fick träffa er när ni kom.....

    kram

    SvaraRadera