onsdag 23 september 2009

vecka 2- blandad kompott

Stegräknaren idag
steg: 9814
aerobic steps: 3658 (36min)

Matplanen för onsdag
frukost
Smothie på lättfil, banan och jordgubbar 2p
lunch
Kryddiga kycklingrullar, morötter och plommon, vatten 6p
utöver
2st plommon, apelsin, hårda mackor med ost och marmelad 2p
middag
Hamburgare med sallad som bröd och dressing, ugnsrostade morötter och pepsi max 6p

använda: 16p
sparade: 8,5p

Jag var rätt trött idag när jag kom hem, fastnade i soffan, tittade på teven men gjorde faktiskt en skoluppgift också.
Läste lite mer i "där regnbågen slutar" av Cecila Ahern. Vad jag gillar den boken, men som sagt nu är det mindre än hundra sidor kvar och det måste börja ordna sig snart...*muttrar* Jag kanske skulle skriva bokrecensioner/tips i bloggen också? *hm :)*
kom fina sambon hem =)
Jag kan bli förundrar över hur fantastisk han är och att jag kan vara så fylld av känslor för den mannen.
Sambon = lycka för mig.
Vi åt iaf middag tillsammans och sen åkte han väl iväg för att spela badminton med sina vänner och jag tittade på Christine (gud så förutsägbar jag börjar bli!) *s*
Men bestämde mig för att i alla fall ta och röra lite på mig, så jag cyklade en mil på motionscykeln. Konstaterar att i avsnittet av Christine (som är 30minuter långt) är det en paus på 8 minuter-det är mycket!
När jag ändå är inne på ämnet tv, NÄSTA VECKA BÖRJAR GREYS ANATOMY!!! äntligen!!!
(är en riktig drama-tv-serie-nörd!)

Har sparat points duktigt idag, så nu har jag till ett hg godis...så det gäller att spara 4p imorgon så är det två!!! varför jag tar upp det just nu? Jag är så grymt sugen på godis...godis...godis... ibland känns det långt till fredag...

nu ska jag hoppa i duschen och sen diska (varför väntar man alltid och lixom blundar och känner sig fram i köket istället för att ta itu med disken?)

Just det, kommentarer!
systerJ: du nämner aldrig hur många steg du tar och det råkar faktiskt vara så att vi har olika inställningar på våra räknare, det är ju inte mitt fel att du är kort och hinner ta fem steg på mina två :P
johanna: ingen gör så! Du kan ju inte skriva så, nu är jag ju supernyfiken! ang. talböcker så lyssnade jag ju på en förr, som jag köpte på bokrean men den var ju sådär... Talböcker brukar kosta en del så då är det ju billigare att köpa tryckta, men nu lånade jag ju en så vi får se ;)

Ha en trevlig onsdagskväll alla läsare :)

2 kommentarer:

  1. Du är grym på att peppa =)
    Recept på kryddiga kycklingrullarna som du brukar äta lite då och då?
    Ja, gärna bokrecensioner! Jag älskar att läsa men den måste lixom fånga mig, nu har jag hållt på med en i säkert 3 månader, sååå trisst men kan lixom inte inte läsa klart den. Puckat, slösa tid på skräpböcker lixom...
    Duktig du är som sparar points - vältförtjänt godis!

    SvaraRadera
  2. jag känner igen din boktitel, viss handlar det om en familj där ena pojken försvinner? om det är den så finns den även på film.
    om du gillar talböckerna så har jag ju några i datorn som du kan få låna sen om du vill. vi kan ladda över dom i mobilen elelr mp3 om du vill. trevlig kväll! kram johanna

    SvaraRadera