tisdag 15 september 2009

vecka 1- baka, var det smart?

Stegräknaren idag
steg: 10520
aerobic steps: 7555 (63min)

varav 37min stavgång

points/dag: 20
Matplanen för tisdag
frukost

Smoothie på lättyoghurt naturell, blåbär och jordgubbe 1p
lunch
Gårdagensmiddag (men med makaroner istället för potatis) 8,5p
utöver
plommon, 8st små
middag
Kycklingfajitas med gräddfil 6,5
utöver
blåbärspaj (en tiondel med så lite vaniljsås så det vore pinsamt att räkna points för den;) 4,6

använda ca 20,5p
sparade 2p

När jag kom hem idag så bestämde jag mig för att baka, blåbärspaj, eftersom min underbara mormor plockat blåbär till oss:)
Det är nog inte så smart för mig att baka, med tanke på att jag har lite problem att hålla fingrarna från burken-bokstavligen! Jag unnar mig lite för mycket deg.
Man kan väl säga att det är lite som att ge bunken med smet/kakdeg till kakmonstret..
Sen blir jag sugen på mer,mer,mer,mer paj som finns ute i köket...
så, att baka, var det smart?

Smartare var att ge sig ut i spåret på en stavpromenad...flåsa på och kom runt i spåret, hem, dusch, middagslagning. Konstaterar att det är faktiskt mycket roligare att gå tillsammans med någon. Måste försöka få tag på Esteten S så vi kan börja gå igen..Hon är mycket trevlig och har så bra kondis att man skäms och vill få bättre själv;)

Just nu tittar jag på Christine, I love Christine! (kanal 5)
och kvällens planer är väl att fortsätta titta på tvn ett tag (hoppas det är något bra) och sen kanske försöka komma i säng lite tidigare.
För det här med att vara vaken "sent" (nu är det iofs inte så jäääättesent men jag är väl en slags typ av pensionär nu för tiden) och gå upp tidigt har nog aldrig varit en hit ;)

Nej, nu tänker jag anfalla min fina sambo som ligger och försöker läsa tidningen! förstår att vissa katter tycker det är roligt att slå på tidningarna när folk ska läsa den ;)

Ha en fin tisdagskväll alla läsare

1 kommentar:

  1. Vi får bli bättre på att promenera med mobilerna du och jag. Jag behöver också ut och gå en massa! Visst är det kul att överfalla dom! Speciellt när dom inte vill och är upptagna med annat ;)
    Kram Johanna

    SvaraRadera