tisdag 29 september 2009

Vecka 3- jogga

Stegräknaren idag
steg: 6319
aerobic steps: 4067 (40min)
varav 18 min joggingtur i spåret

Matplanen för tisdag
frukost
svartbröd med ost och marmelad, 2st 3p
lunch
kassler i ugn och funlight 5,5p
utöver
ett par cocktailtomater -de är som godis nästan! *mm*
middag
Det ska bli,
hemmagjort mos med "mammas köttbullar (v.v. recept och inte min egen mammas ;)" 7,5

använda: 16p
sparade: 4p

Så, idag är det tisdag. Bara en dag kvar till Greys anatomy börjar! *jippih* =)
Idag skrev jag på min rapport, blev faktiskt klar med den också -det är alltså bara två skoluppgifter kvar att göra, ett grupparbete som ska redovisas och så klart, själva examinationen snart... hur ska jag hinna?
Tror det blir bra om jag bara blir mer strukturerad.
Idag skrev jag ner en lista med saker jag ska göra, det och en matlista :)
ordning och reda ;)
Efter att jag pluggat färdigt så vek jag tvätt och letade runt bland mina urklipp...Det är ju kanelbullensdag i helgen och jag tänkte jag skulle baka... Men inte kanelbullar utan jag är sugen på att pröva ett recept som jag vet att jag ska ha någonstans, på päronbullar...Låter inte det gott? Men nej då! det hittade jag inte... får leta mer nog sen...

Pratade med underbara Johanna också -härligt att prata med dig! och efter det tvingade jag mig själv att ta mig i kragen och springa. Sprang varvet på ca 3km som vanligt (haha, som vanligt är ju en skön försköning, för nu var det bra länge sen jag sprang...) och jag fick en metallsmak i munnen och mådde verkligen illa efteråt...(tog ca 18 minuter och jag är så otränad!)
På vägen hem tänkte jag faktiskt att jag måste vara bra knäpp i huvudet som gör så här mot mig själv och hur kan jag ha tyckt om att springa? Nej,vet du vad! Men jag ska försöka springa en gång till denna vecka...
Om jag blivit tokig? Nej, men jag har en plan.
Planen,borde ju vara att komma i form, men den är lite mer simpel ;)
Jag har haft en lite för "god" helg så jag tänkte försöka ta i lite extra denna vecka så inte viktuppgången blir för stor nästa vecka.

Men nu ska jag duscha och sen ska jag börja rulla köttbullar och hoppas att potatisen kokat sig mjuk! :)

ha en fin tisdag alla läsare =)

2 kommentarer:

  1. Va duktig du var som sprang! Det hade jag aldrig klarat :) Tack själv för pratstunden, alltid lika trevligt!
    Hemmagjorda köttbullar med hemmagjort mos lät väldigt gott, det ska jag göra nån dag!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Päronbullar låter supergott!
    Och vi är lika stora Greys-fans =) Längtar till imorgon!
    Jag lägger till dig i min lista nu!

    SvaraRadera