torsdag 17 september 2009

vecka 1- plommonmarmelad

Stegräknaren idag
steg: 6639
aerobic steps: 6508
varav stavgång ca 50minuter

Matplanen för torsdag
frukost
yoghurt med musli (½dl) 2,5p
lunch
varma koppen soppa purjolök och potatis med bröd 4,5p (den soppan var ingen höjdare, tycker om varma koppens soppor, men inte denna...)
utöver
plommon 5st (ännu en minskning av plommonberoendet jag börjat få;) )
middag
pastagryta med kyckling och mozzarella 7

använda 14p
sparade 8,5p

Jag har iochförsig inte bestämt mig ännu om jag ska äta något mer ikväll, för er som är viktväktare så vet ni ju att man max får spara 4p/dag och ni som inte är det fick veta det nu;)
Det innebär att jag egentligen har 2p kvar idag (man måste ju inte alltid äta upp alla points ändå men det känns ju lite sorgligt att låta två stycken gå helt till spillo ;)

Idag lade jag även in en pepsi max i kylen...tanken var väl att kyla en till sambon (vanlig pepsi) till helgen men lade in en till mig också ,jobbar i helgen så egentligen vet jag inte varför jag lade in den...HAHA nu ljuger jag för mig själv! Jag ville ha läsk, jag blev alldeles sugen på läsk..kolsyra... för er som inte känner mig så dricker jag rätt mycket läsk...
För det är helt tokigt så gott det är med läsk!!!
Nu låter jag lite beroende *kliar mig lite i huvudet*
Men jag skulle kunna sluta med läsk, får inte abstinens... Har inte druckit läsk i tisdags eller i onsdags heller. Men tog väl igen det idag, för nu är nästan 1,5l slut...vi lämnar detta område (medans jag hämtar ett till glas läsk)

Tillbax!
Idag fick jag ännu ett bevis på att jag är lite ur form, för jag gick spåret som är ca 4km med stavarna på 50minuter, och det brukade inte ta sån tid... *hmpf*
Men å andra sidan var jag egentligen inte sugen på att gå ut alls, men gjorde det bara för att få ihop lite steg att skriva upp här ute -återigen ett poäng till bloggen som fick ut mig i spåret ;)

När jag kom hem blev det en dusch och sen började jag skala plommon (herre gud vad det är tråkigt och tar tid att skala plommon fast hade askurum M på tråden så det var inte jättesynd om mig) Sen hade jag i syltsocker, kanel och hackad mandel (härligt med en mixer som fixade mandlarna i fina bitar, i love my "fejk-magic-bullet" melissa!) och lät det koka i nästan 4minuter. Sen hälldes det upp på glasburkar, två stycken. Smakade lite på den, och det var gott men jag kanske hade i lite för mycket kanel...
Googlade fram receptet och skrev av det, hade tänkt skriva vilken sida här men nu hittar jag inte tillbaka till det jag tog...

Blev lite läsa i kurslitteratur idag också, men det går lite segt och jag har svårt att begränsa mig "till vad som är viktigt" tycker att allt är mer eller mindre viktigt :)
Ja, idag vart det faktiskt lite skolarbete gjort :)
Även det är väl egentligen något jag borde ta tag i och försöka styra upp med någon slags lista. Det är konstigt, men listor funkar för mig..struktur och att få stryka saker;)

Just nu väntar jag på att Christine ska börja och sen ska jag väl försöka hinna diska.
Ikväll är det också torsdag och då är det en av mina älsklingsserier, Criminal minds (även den på kanal5 , känns som att jag gör reklam för kanalen) ;)

Men det var väl allt för idag/ikväll tror jag...kanske återkommer ifall jag äter något mer och måste ändra om i pointsen ;)

ha en toppen-torsdag alla läsare :)

1 kommentar:

  1. Du är faktiskt BEROENDE av läsk, det är inte bra för dig. Du borde dricka vatten istället! (Viftar tillbaka till dig med fingret ;) )
    Din middag såg himla god ut, eller iaf rubriken, vet ju inte vad den innehåller. Du får gärna skriva ner receptet så kan jag prova den.
    Såg du att Charlie och Mattias är tillbaka i Lyxfällan? Du gillade ju inte dom andra.
    Sov så gott!

    SvaraRadera