måndag 21 september 2009

Vecka 2- invägning och vad hände med bloggen i helgen som var?

Ni som följer min blogg kanske funderade vart jag försvann i helgen?
Jag har jobbat fredag-söndag på mitt underbara jobb och således inte haft tid att skriva, så nu börjar jag med en sammanfattning av helgen ur mat och steg perspektiv, för er som inte är intresserade/orkar läsa hela inlägget för det kommer bli lååångt kan gå direkt på "Ja, nu börjar inlägget för vecka 2" *pekar längre ner i texten*

Stegräknaren fredag
steg:
9481
aerobic steps: 2031 (18min)

Maten i fredags
frukost: 2mjuka brödskivor,ost och marmelad 5 (vilken lyxfrukost, massa points!)
lunch: torsdagensmiddag, rester 7
middag: hemmagjordmos med falukorv 9
utöver äppelpaj med vaniljsås 4
använda: 25p
sparade: 3,5

Stegräknaren lördag
steg: 9129
aerobic steps: 3973 (38min)
Maten i lördags
frukost: fil med müsli 2,5p
lunch: ägg, macka med leverpastej, gurka och morötter 5,5
glass och två koppar kaffe 5,5
tacos 6
Fruktsallad (innehållande banan) 1
använda: 20,5p
sparade: 3

Stegräknaren söndag
steg: 10855
aerobic steps: 3661 (33min)
Maten i söndags
frukost: fil med müsli 2,5p
lunch: tacos 6p
middag: Dr oetker pizza 14p (enligt lista jag googlade fram)
1 dumlekola och en ruta apelsinchoklad 2p
använda: 24,5

Ja,den som är snabb ser att jag fuskade lite med pointsen vecka ett, när jag jobbar kan jag inte bestämma/planera maten lika bra så det blev inte så mycket sparande...
Blev i princip utan godis, därför fuskade jag ner två stycken igår...Bara två ynka...Så nu måste jag spara och kämpa på utan att haft en godisdag förra veckan till denna vecka... *muttra*

Ja, nu börjar inlägget för vecka 2


Stegräknaren idag
steg:
6213
aerobic steps: 1097 (10min)

veckansvikt: 75
viktnedgång: -1,3

Metod och Mål
Viktväktarna och målet är att gå ner till 68kg.
points/dag: 20

Matplanen för måndag
frukost
yoghurt naturell 2dl med müsli ½dl 2,5p
lunch
Viktväktarlunchlåda, mexicana(?) 6,5p
utöver
plommon, 5st små och vindruvor (Sambon fick mer plommon från sina föräldrar i helgen, och det är såååå gott!!!)

cola light ( det blev ju lite kvar i flaskan som jag köpte med till jobbet i helgen ;)
middagen (som ska bli ikväll)
Kryddiga kycklingrullar 8p

använda 17p
sparade 3p

ja, det vart ett långt inlägg men jag ska fortsätta lite till ;)

Men det är något konstigt med min blogg för den hoppar lite i skrivandet som den själv vill...och jag har ju tyvärr inte Sambon hemma som är den som får ta mina små utbrott när det blir knas inom det tekniska... ja, och så brukar han ju kunna fixa det :)

idag har jag haft en sån dag som jag möttes av imorse, grått och regn i luften...Har haft riktigt ont i huvudet...Men när jag kom hem så tog jag ett par plommon och lite cola light och det känns faktiskt lite bättre...Så sammanfattningsvis kan jag säga att på fem dagar (to-mån) har jag nu druckit 3l läsk... ja,det är ju en del...

Men Johanna; att dricka vatten istället för läsk, det är en kommentar som bara kan komma från någon som inte upptäckt hur gott det är med läsk *räcker ut tungan åt* :P

blev få steg idag, hade funderat på att ta mig ut och gå en sväng, för vädret har ju blivit fint under dagensgång men idag är jag alldeles för trött för att ta mig ut...Sen måste jag se färdigt Ghost whisperer som är just nu på tvn (läs skolarbete.) Jag måste sätta igång med skolarbetet, jag blir galen på mig själv och nu är det lite bråttom!

nu ska jag sätt igång, men först gå in i köket och ta ett till plommon! (jag kommer snart förvandlas till ett plommon)

ha en fin måndag alla läsare (hoppas ni orkade läsa allt!)

1 kommentar:

  1. Jag orkade läsa nästan allt ;) Hoppade över biten med pointsen, jag vet redan att du sköter dig så bra så :)
    Jag har druckigt läsk och tyckte mycket om det förut men nu så dricker jag det nästan aldrig så när jag väl gör det är det inge gott. Eftersom jag inte är van med kolsyran så bubblar det mest och det räcker med en klunk. Du kanske ska prova med ett uppehåll så kanske du itne tycker det är lika gott sen?
    Tack för pratstunden idag! NU måste jag skriva lite i min egen blogg :) Kram Johanna

    SvaraRadera