söndag 13 september 2009

valfri titel

ja,jag kom inte på någon titel så ni får välja själva ;)

steg: 7486

irritation just nu:
Sambon och jag var och handlade på Ica Maxi- i love ica maxi, men idag blev jag lite irriterad. Det är så att man kan få dra sitt kort och få en minneslapp på rabatter, på den idag som vi valde att ta ut står det:
"Minnes lista
Dra kortet och få rabatten
Dryck Fun light
1 liter
Du betalar
12kr "
ja, och sen står det lite till under där. (är inte så relevant så det orkar jag inte skriva av)
Vi tänkte att vi skulle prova den som heter summertime honeymelon&peach, men de tog 22,90 så vi gick till informationen där vi möts av en tjej som säger att det gäller ju inte på de nya smakerna...jag hävdar att det faktiskt på lappen inte står några restriktioner vad det gäller smakerna.. hon säger att det står ju en skylt vid fun lighten..vi svarar att den såg vi faktiskt inte...då ringer hon en kollega och efter det samtalet så säger hon att man ska kolla på ordinarie priserna, det står med liten text på denna lapp att ord.pris är 16,90st! och de nya smakerna kostar 22,90. Jag som konsument ska alltså kolla ordinarie priserna i hyllan för att veta vilken eller vilka det gäller på och inte gäller på...Mycket märkligt...
Resultatet? Vi lämnade tillbaka saften, för det känns som att det var lite mycket för en flaska saft.

helgen- lördag sammanfattningsvis
det var så nice att träffa familjen- även om det känns som att tiden går så himla fort.
Vi åt god middag hemma hos pappa och hans fru och lämnade presenten till systerson M. Han fick en sverigetröja och shorts som vi köpte till honom nere på Kreta -han blev jättefin i dem! (han drog på sig dem utanpå kläderna han hade)
Andra systerson L ska få ett barcelona badlakan men vi träffa inte han så pappa lovade att ge det till honom, det och ett kort från oss :)
Vi träffade mamma en sväng också, lämnade en tändare till henne (hon samlar på tändare) som var formad som en guldtacka, den tyckte hon om! :D

helgen- söndag sammanfattningsvis
"Egget E" och "Spexet H" kom ner till fiket på stan i Sherwoodskogen och vi tog en fika tillsammans. Åt morotskaka (jag äääälskar morotskaka) och hade så himla trevligt att det tog kanske en halvtimme extra att bara försöka slita sig därifrån...hade kunnat suttit och snackat hela dagen..träffas för sällan! tack vänner och hoppaps på en fika snart igen? :D
Sen tog vi och körde iväg till ett sjukhus där farmor är, hon blev påkörd för ett par veckor sen och ligger och repar sig nu. Hon har rätt ont men verkar ändå pigg och som vanligt, skönt att få se det med egna ögon så att säga än att bara prata med henne i telefonen, hoppas du blir bättre snart farmor!
Sen hem och handla.

Nu
Sambon tittar på trollkarlens hemligheter (jag är inte så förtjust i det programmet)
men sen ska jag titta på The bigest loser som vi bandat, det tycker jag om och sen ska jag nog kolla lite på internet efter en karta så jag hittar till min praktikplats. Ska ha praktik i tre veckor nu, och det ska bli sååå toppen!

Ha en nice söndagskväll alla läsare ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar