torsdag 24 september 2009

Vecka 2-andra inlägget, samma dag!

Stegräknaren idag
steg: 7549
aerobic steps: 1732 (14min)

Matplanen för torsdag
frukost
Smothie på lättfil, banan och jordgubbar 2p
lunch
Viktväktarna lunchlåda, Thaikyckling? (ja,för er som undrar, om någon undrar, så köpte jag 5st för 99 förra veckan och det är därför det blir mycket färdig mat till lunch :) 6,5p
utöver
hårda mackor med ost och marmelad, pepsi max 2p
middag
Grönsaksoppa med lite lättcremefraiche i, grovfralla med skinka 4p
en nöt och en torkad naturgodis (som såg godare ut än den var), en kopp kaffe 0.5p

använda: 15p
sparade: 12,5p

Ja,det blev ett till inlägg idag med "den vanliga strukturen" tack vare att min fina sambo var så snäll och kom och hämta mig efter personalmötet idag så jag kom hem tidigare.
tack älskling
Jag jobbar med underbar personal så det var ett bra möte!
Men på mötet hade de stora godisskålar, med lösviktsgodis...i massor...Jag blev fixerad vid skålarna...De hade små skålar bredvid med naturgodis. som ni märkte i pointsen så åt jag en nöt och en naturgodis och intalade mig i huvudet "du har din godis dag imorgon" samtidigt som en annan röst sa "du, du kan ta en iallafall... eller faktiskt, ta fem stycken...bara fem...välj de du tycker är goda... kolla påden där skumbananen! Ferraribilen, den där svartvita som du tycker om... okej, ta inte fem, ta tre... Men en kan jag väl ta iallafall..."
Ja, ungefär så gick tankarna medan jag åt soppan.
Men jag stod emot, så imorgon kan jag känna mig extra stolt när jag handlar godis och sedan äter det. *klappar mig själv på axeln lite*

Dock inte mycket steg idag heller...
Får skärpa mig till nästa vecka, men nu ska jag äta en halv passionsfrukt och sen borsta tänderna.
Nu lät det som att det är väldigt viktigt att borsta tänderna när man ätit passionsfrukt... men det jag menar är att det är dags att krypa ner ;)

Men nu glömde jag nästan!
Receptet som efterfrågades kommer här :)

Kryddiga kycklingrullar
Recept för ca 1 person.

Ingredienser
1dl tillagat kycklingkött
1 klyfta gul lök
3 champinjoner
½ äpple
1tsk flytande margarin
1dl fraiche (max 2%)
1krm curry
1krm sambaloelek
1 tortilla bröd à 70g
1 msk ost (max 17%)

Tillagning:
Skala och hacka lök. Skär champinjoner i skivor, skala och skär äpplet i klyftor. Bryn i margarinet och tillsätt kycklingköttet, fraiche, curry och sambal oelek. Lägg röran på brödet, rulla ihop och lägg i en form. Strö över ost och gratinera i ugn 225grader i ca 10minuter till fin färg. Servera med sallad!

POINTS: 8P/port eller om man som i mitt fall räknade om, med ett mindre tortillabröd blev 6p/port


så, idag blev det två långa inlägg istället för ett ;)

godnatt alla läsare :)

1 kommentar:

  1. Haha, nä jag stod emot den där äpplepajen!!
    Tortilla med kyckling är så himla gott! Svårt att bara äta en =)

    SvaraRadera