lördag 26 september 2009

vecka 2 - söndag snart! :)

Stegräknaren idag
steg: 6758
aerobic steps: 0

Matplanen för lördag
frukost
inte speciellt viktväktar vänligt, för idag vart det ingen
lunch
Inte den heller speciellt viktväktar vänlig, härlig Kina buffé. Vårrullar och lite olika friterade bitar, ris och sötsur sås... points värdet? det vet jag inte
middag
kassler i ugn 5,5p

Dagen har mest gått åt till att tvätta...tvätta...tvätta...
vi har tvätttid en gång i månaden ungefär så det blir lätt rätt mycket tvätt (låter nästan som poesi, lätt rätt mycket tvätt! ;)

Gårdagen var rolig hemma hos syrran T med godis och film.
Men dessvärre var jag nog inte riktigt en bra filmkompis..jag somnade två gånger och hon försökte väcka mig, jag svarade att jag skulle se slutet....ge mig tio minuter till så ska jag lägga mig sen...är filmen slut, hur slutade den?
Sov till halv åtta imorse, kände mig rätt pigg när jag vaknade men tänkte att jag faktiskt skulle ta och sova lite till, det är ju inte ofta man har sovmorgon!
Så sen vaknade jag vid halv tio.
Bläddra lite i syrran Ts jotex katalog, fanns en del fina julsaker/gardiner som jag skulle kunna tänka mig att beställa...Lånade datorn och sen kom syrran T upp. Vi slängde oss in i hennes klädeslådor och där fanns det mycket fint, hon har god klädsmak! Vi bestämde vad för kläder hon ska ha på sig och jag norpa ett linne som jag tänkte jag skulle ha på kryssningen imorgon. Men vi får se, har ju inte rotat i min garderob än.
Varför ska det vara så svårt att välja vad man ska ha på sig för kläder?
Som jag redan sagt så ser jag fram emot kryssningen väldigt mycket.
Det var länge sen jag gjorde något med min mamma och systrar så det ska bli kul.
Sen så älskar jag att dansa också.

Dansa...En kompis till mig berättade att det finns olika slags danspass på gymmet.
Kanske man skulle ta tid och pengar och satsa på det? I alla fall att pröva en rolig träningsform?

Jag som trodde jag inte skulle ha så mycket att skriva idag, men det är som vanligt när jag börjar..jag bara babblar på ;)
Men jag lämnar ett lång inlägg nu så återkommer jag på måndag kväll!
(om jag nu kan låta bli att skriva imorgon, kan man bli beroende av att blogga?)

ha en fin lördag alla läsare =)

1 kommentar:

  1. Hoppas ni har det bra på kryssningen. Mycket dans blir det garanterat!
    Det är alltid svårt att veta vad man ska ha för kläder på sig. Jag förstår inte heller varför det ska vara sånt stort problem :)
    Vi hörs i veckan! Kram Johanna

    SvaraRadera