onsdag 16 september 2009

vecka 1- nyduschad efter att ha cyklat en mil

Stegräknaren idag
steg: 9959
aerobic steps: 3843 (34min)

Matplanen för onsdag
frukost
Lättyoghurt med honung 2p (och det var inte alls så gott som i Grekland i somras :(. )
Lunch
Kycklingsallad (hemmagjord av rester från igår) med en brödskiva 4,5p
utöver
plommon 7st (försöker dra ner så idag blev det ett mindre *S*)
middagen
Tacopaj med sallad, funlight 11p
apelsin

använda 17,5p
sparade 4,5p


Känns som att dagen varit lång idag.
Kom hem vid fyra och då satt jag igång med maten- tacopaj är toppenpaj men tar sitt lilla tag..
diskade igen (lustigt det där- man diskar och lagar mat, för att sen börja om igen;) )
åt med fina sambon och sedan en liten sväng (se nedan under hur bloggen sporrar mig för längre utlägg)
Ja, och sen blev det,som titeln på inlägget anger, ett pass på motionscykeln -en mil på ca 30min -lagom till avsnittet Christine (kanal5) :)
Sambon är iväg och tränar badminton med sina kompisar så då kan jag ju passa på och svetta ner mig på cykeln...Det känns väldigt dumt att cykla när han är i samma rum, jag blir så svettig och flåsig... Det får bli när vi sen bor i hus och vi kan ha ett träningsrum-med tv såklart ;) *drömmer sig bort en stund, huuuus...*
just det! i huset har vi en diskmaskin också ;)

Så hur sporrar bloggen mig?
Jo, idag blev det inte så mycket steg-jag hade kommit upp i ca 8.000 och det ville jag ju inte skriva som resultat här på dagensinlägg så det var bara till att hoppa i skorna och ta med sig allt som skulle sorteras i återvinning och gå en längre sväng efter att det sorteras ;)
inte så mycket extra steg, men alltid något litet -plus att jag fick undan lite platsupptagare här hemma;)

huset ska vara stort också...

Det känns bra att ha kommit igång och röra lite på sig igen...gäller bara att man inte tappar sugen/orken...men skolarbetet är ju något som suger musten ur en...lustigt att man så lätt glömmer att man blir piggare och orkar mer av motion. hur kommer det sig att jag glömmer det?

Turkas J: jag pratar gärna med dig i telefon när jag promenerar. bättre vore ju att ha dig här, men det får duga med headset promis ;)

ja,det var allt för denna gången tror jag :)

så ha en fin onsdagskväll alla läsare:)

2 kommentarer:

  1. Jag önskar jag kunde komma igång att röra på mig igen, ge mig lite motivation! Jag behöver det! Tacopaj lät gott, det ska nog vi göra till helgen hoppas jag. Vilken färg ska du ha på huset då? ;)

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att du hittade till min blogg =)
    Jag kör på viktväktarna ja, (eller ja, oftast, denna veckan har varit katastrof, inte räknat en point) och får äta 20 om dagen. Titta gärna in igen, det ska jag göra.

    SvaraRadera