vecka 2 -bokrecension

Titel
Där regnbågen slutar

Författare
Cecilia Ahern

Baksidan på boken
"Rosie och Alex har alltid varit bästa vänner. Närmare bestämt sedan de var sju pår gamla och började skicka lappar till varandra i klassrummet. De håller ihop i vått och torrt, och delar allt: hemligheter, födelsedagar, fyllor. Ända tills de skiljs åt. Ett år senare ska Alex komma hem till Irland för att gå med Rosie påp hennes studentbal, men han missar flyget och ingenting blir någonsin som förut.. Allt eftersom åren går lyckas Rosie och Alex hålla kontakten trots stora avstånd, nya relationer och ständiga missförstånd. De slutar dock aldrig undra om det någon kommer att bli det två."

Egen kommentar
Det är svårt att sluta läsa denna boken för man drivs ständigt framåt, för att se vad som händer. det är som att du sitter med alla puzzelbitarna från början och genom boken men att de i handligen vägrar lägga dem rätt. Det blev vått i ögonen på vissa ställen och leenden på andra och den beskriver verkligen livet och man kan känna igen sig i mycket saker.
Det enda som drar ner omdömet från mig på boken är att man efter att ha läst och under tiden kan känna sig lite arg och sorgsen. Läs den och ni kommer antagligen förstå varför ;)

Antal yin-yang
boken får 3st yin- yang av 5 från mig.

Så där! Det var ju roligt =) älskar att läsa så att lämna boktips kan vara en grej för mig. Kommerihåg att jag förut, en gång i tiden försökt starta bokklubbar och en gång då jag bodde på en folkhögskola så hade jag en boktipsklubb -med bara mig som medlem. Jag gick upp på scenen på samlingen och pratade/berätta om min idée och försökte ragga medlemmar. Satt även upp blad med recensionen på en anslagstavla, med en ritad uggla med stora glasögon ovanför...Men det blev som sagt bara jag som medlem och jag tror jag recenserade två böcker innan jag lade ner *skrattar lite*

Ni som känner mig förstår nog det där med antal och att det blev yin-yang. Jag har alltid älskat symbolen, hur den ser ut och vad den symboliserar -har till och med en tatuering av den ;)
Så därför tänkte jag att "mina solar"/"kanalsymbol" eller vad det nu finns för symboler skulle representeras utav yin-yang.

Men nu ska jag dricka upp min pepsi max (mmm,läsk), kanske diska lite, sluta längta efter godis (som att det går!), innan jag ska iväg på personalmöte.